Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Zsírszegény túró lefekvés előtt

A túró egyedülálló a tejtermékek között, mivel alacsony szénhidrátokban és gazdag fehérjében. A többi tejtermékhez hasonlóan a túró zsírban is gazdag, de csökkentett zsírtartalmú túró is rendelkezésünkre áll fogyasztására.

Kiknek előnyös a túró fogyasztása?

A túró fogyasztása lefekvés előtt népszerű a testépítők körében és más nagyobb erőt kifejtő sportolók között, de a diétázók számára is elönyös lehet.

Diétázóknak egy nagyszerű lehetőség a túró fogyasztása, ugyanis eltelíti a gyomrot és ezáltal csökkenti az étvágyat. A túró továbbá gazdag kazeinben, amely lassan emészthető fehérje, ezért az éjszakai órákban is hosszabb időn keresztül biztosítja a fehérjét a szervezet számára.

A túró fogyasztása hozzájárul a növekedési hormon termeléséhez

Egyes ételtípusok befolyásolhatják hormonszintjeinket, ami nagy mértékben hozzájárul testösszetételünkhöz. A túró is ilyen, hiszen fogyasztásával elősegíthetjük a növekedési hormon termelését.

Egy nagyszerű táplálék, mert fehérjeben gazdag és minimális szénhidrátokkal rendelkezik. Különféle tanulmányok is ezt bizonyítják melyek szerint míg a fehérje fogyasztása önmagában elősegíti a növekedési hormon szintjének emelkedését, addig a szénhidrát-fehérje párosítás gátolja a növekedési hormon felszabadulását. A növekedési hormon fokozott szintje pedig fontos az izmok megszerzéséhez.

Zsír csökkentés és izom növelés

Bizonyos kutatások szerint a túró és egyéb tejfehérjék optimálisak lehetnek a zsír és a testsúlycsökkenés számára, ezt bizonyítja a Journal of Nutrition 2011. júliusi számában publikált tanulmány is, mely szerint a megnövekedett tejfehérje fogyasztás összefügg a nők zsírpusztulásának növekedésével.

Egy másik izomgyarapodást vizsgáló tanulmányban pedig a vizsgálatban részt vevő nőknél nagyobb izomnövekedés volt tapasztalható azoknál, akik tejfehérjét fogyasztottak.

A túró fogyasztásának további előnye, hogy gazdag kalciumban is mely ásványi anyagra alapvetően is szükségünk van, valamint ennek az ásványnak a megnövekedett mennyisége elősegítheti a tesztoszteron szintjének növekedését, amely hormon pedig az izomnövekedésért felelős.

forrás: www.livestrong.com


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2018-05-18

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.