Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
A zöld tea, mint zsírégető

A zöld tea kivonat számos fogyást elősegítő kiegészítő népszerű összetevője, mivel bizonyítottan hatékony a zsírégetésben a fő antioxidánsa, az EGCG tartalma miatt.

Hogyan működik?

A zöld tea fogyasztásával annak működését tekintve képes megnövelni a noradrenalin aktivitását, amely elősegíti a zsírégetést. Hatékonyságára mi sem lenne nagyobb bizonyíték, mint a több emberen elvégzett kutatás és vizsgálat, mely szerint a zöld tea kivonata növelheti a zsírégetést különösen a hasi területen. A zöld tea hatóanyagai tehát segítenek a zsírsejtek lebontásában és fokozzák bizonyos zsírégető hormonok hatását is.

Mellékhatásait tekintve a zöld tea jól tolerálható, bár mivel koffeint tartalmaz, azok számára, akik koffeinérzékenyek tüneteket okozhat.

Koffein tartalma is segíti a fogyást

A koffein egy jól ismert stimuláns, amely bizonyítottan elősegíti a zsírégetést és javítja a testmozgást. Egy csésze zöld tea bár sokkal kevesebb koffeint tartalmaz (24-40 mg), mint egy csésze kávé (100-200 mg), mégis elegendő ahhoz, hogy pozitív hatása legyen.

A koffein és az EGCG a zöld teában megtalálható hatóanyagok valójában szinergikus hatást fejtenek ki, ugyanis fokozzák a hormonok szintjét, amelyek a zsírsejteket a zsír lebontására kényszerítik. Ezek az összetevők egymás hatását elősegítve végeredményként a lebontott zsírsejtet felszabadítva energiaként a véráramba kerülnek és olyan sejtek számára válik elérhetővé, amelyeknek szüksége van rá, mint például az izomsejteknek.

A zöld tea fokozza a zsírégetést, különösen az edzés során

A zsírégető készítmények összetevői között biztosan találkozunk a zöld tea kivonatával, nem is csoda, hiszen többszörösen is bizonyított zsírégető hatása, különösen az edzés során.

Egyik ilyen tanulmányban az emberek, akik zöld tea kivonatot fogyasztottak edzés előtt 17% -kal több zsírt égettek el, mint azok, akik nem kapták meg ezt a kiegészítést. Ez a tanulmány azt sugallja továbbá, hogy a zöld tea növelheti a testzsírégető hatásokat is. De ez még nem minden. A zöld tea akár képes lehet arra is, hogy a testmozgást követő pihenő idő alatt is zsírégetést fejtsen ki a szervezetben, köszönhetően a zöld tea anyagcserét növelő hatásának, mely által a szervezet több kalóriát képes elégetni.

Bár a zöld tea fogyasztásával nem fogunk azonnal látványos eredményeket elérni a fogyásban, “nem csodaszer”, mégis képes arra, hogy jól működjön együtt más hatékony fogyást elősegítő stratégiákkal, mint például a magasabb fehérjével és az alacsony szénhidrát bevitelével együtt alkalmazva.

forrás:
www.healthline.com
www.livestrong.com


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-01-19

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Triptofán
Bejegyezve: 2018-04-26
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Valin
Bejegyezve: 2018-04-25
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A glükóz szerepe a szervezetben
Bejegyezve: 2018-04-24
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A tej, mint fehérjeforrás
Bejegyezve: 2018-04-23
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.