Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Zabpehely edzés előtt vagy után?

A gabonafélék mindegyikének saját táplálkozási értéke van, de általánosságban elmondható, hogy a legtöbb gabona alacsony fehérjékben, ellenben zsírokban és szénhidrátokban gazdag.

Viszont a szénhidrátok a szervezet legfontosabb energiaforrásai, ezért a gabonafélék fogyasztása elsődlegesen fontos a testmozgáshoz. Ezt bizonyítja a 2010. júliusban kiadott Current Opinion in Clinical Nutrition and Metabolic Care című kutatás is, mely szerint a különböző típusú szénhidrátok fogyasztása a testmozgás előtt javítják a teljesítményt.

Ezenkívül a Journal of the International Society of Sports Nutrition című 2009. májusi számában közzétett kutatás azt mutatta, hogy a gabona és soványtej együttes fogyasztása a testmozgás után ugyanolyan hatékony volt, mint egy sportital elfogyasztása az izomvisszanyerés elősegítésében.

A fehérje és a szénhidrátok kombinációjának köszönhetően a gabonafélék tejjel vagy fehérjeporral történő fogyasztása tehát minden bizonnyal előnyös a testmozgás utáni regenerálódáshoz. Az edzés előtti étkezésekhez pedig az alacsony zsírtartalmú teljes kiőrlésű gabonafélék fogyasztása ajánlott -kivéve a cukros gabonafélékből készült termékeket- mivel folyamatos és hosszan tartó energiát nyújtanak a testmozgáshoz.

forrás:
www.livestrong.com


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-05-17

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.