Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
A zab, mint fehérje forrás

A zab is hasonlóan más gabonákhoz fehérjékben gazdag energiaforrás, de a zab kiemelkedően hasznos, ugyanis az összes esszenciális aminosavat tartalmazza, amelyre a szervezetnek szüksége van. Emellett rendkívül gazdag zsírokban, különösen linolsav tartalma jelentős.

A zab hosszantartó energiát biztosít számunkra

A zab olyan értékes, hogy már napi 10 dkg fogyasztásával fedezhetjük az esszenciális aminosavak egyharmadát.

A zab fontos vitaminokkal, ásványi anyagokkal és különleges antioxidánsokkal bővelkedik (egyes antioxidánsokat szinte csak a zab tartalmaz), így megtalálható benne a mangán, foszfor, magnézium, vas, réz, cink, folsav, B1-, B5-vitamin, kisebb mennyiségben B6-, B3-vitamin, valamint a kalcium és a kálium is.

100 g zab tápanyag tartalma:

  • Kalória: 389 kcal
  • Teljes zsír: 6,9 g, ebből telített zsír: 1,2 g
  • Nátrium: 2 mg
  • Szénhidrát: 66 g
  • Diétás rost: 11 g
  • Fehérje: 17 g

Rostokban gazdag

A zab béta-glükán részben vízben oldódó rostot tartalmaz, mely előnyösen befolyásolja az egészséget, ugyanis csökkenti a koleszterinszintet, csökkenti a vércukorszintet és támogatja a hasznos baktériumok növekedését az emésztőrendszerben.

A zab fogyasztásának további előnye, hogy növeli a teltségérzetet, mindamellett, hogy kevés kalóriát tartalmaz, ami pedig segíti a fogyókúrát, amely egyes kutatások szerint szintén a béta-glükánnak köszönhető.

A zab konyhai felhasználása

A zab könnyen emészthető így sokoldalú felhasználása rendkívül kedvező az egészséges életmódot folytatók számára. Bár az egész zab hosszú főzést igényel, rendelkezésünkre áll a zabpehely is, mely gyors feldolgozásának köszönhetően kedvelt alapanyag a konyhákban. Gyakran használják süteményekhez, vagy csupán reggelihez tejjel, de akár smoothie italok receptjeiben is találkozhatunk vele.

forrás:
(1)Dr. Siegfried Schlett, A 100 legfontosabb élelmiszer, fordította: Striker Judit, 2008, M-Érték Kiadó Kft., Budapest, 2008.
(2)www.nutritionvalue.org
(3)www.healthline.com


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2017-11-02

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.