Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Vegán testépítő étrend tippek

Amikor a vegán táplálkozásról van szó, különösen fontos odafigyelni arra, hogy megszerezzük az összes olyan makroelemet, amely szükséges ahhoz, hogy elérjük a fitnesz céljainkat. Így van ez a fehérjével is, mely különösen fontos tápanyag a szervezet számára, az izom, a csonttömeg fenntartása, a fáradtság megelőzése és az immunrendszer erősen tartása érdekében, különösen az izomépítés és a regeneráció szempontjából. A vegán testépítő étrend ezért egy igen komplex feladat.

Az átlagos ajánlott fehérjénél többet fogyasztani érdemes

Sajnálatos módon az izomtömeg csökkenése az évek előre haladtával gyakori. A hormonok bizonyos mértékig befolyásolják, de a táplálkozás és az életmód is hatással van erre. Ezért az idősebb felnőtteknek akár 1,0-1,2 gramm fehérjére is szükségük lehet testtömegenként az átlagosan ajánlott 0,8 g/ttkg helyett.

A vegánoknak ajánlott a megjelölt tartomány felső határára törekedniük, mivel a fehérje emésztése valamivel alacsonyabb a gabonák és a hüvelyesek esetében. Nem különösebben nehéz ezeket a szükségleteket kielégíteni, de néhány vegán számára az élelmiszer választásra egy kicsit jobban odafigyelni érdemes.

Rendszeres edzés és fehérjedús étrend

A rendszeres edzés a legfontosabb, amit tehetünk az izom építéshez, ha vegánok vagyunk. Mindemellett az étrendre is oda kell figyelni, melyekből a legtöbben a hüvelyeseket, a szójababot, a babot, a lencsét, a rizsparéjt, a tofut, a barnarizst, és a földimogyorót ajánlják, melyekből általában 4-5 adagot is érdemes naponta enni.

Vegánoknak nem elég gyümölcsöket és hüvelyeket fogyasztani tehát, hiszen nekik is szükségük van a fokozott fehérje bevitelre, különösen akkor, ha egyre többet edzenek. Vegán testépítőknek ezért érdemes lehet a megfelelő fehérjeport is alkalmazniuk, mely a kiegyensúlyozott étrend mellett támogatja a sovány izomtömeg létrehozását számukra. Persze, mindez a lehetőség csak ajánlott és nem kötelező, de ha azt nézzük, hogy az ajánlott napi 2,2 g / ttkg fehérje szükséges lenne az izomnövekedés érdekében, ami például egy 80 kg-os testsúly mellett napi 176 g fehérjét jelent, pusztán vegán ételekből elég nehéz lenne biztosítani.

Vitaminok, ásványi anyagok, amelyekre érdemes odafigyelni

A vitamin és ásványi anyag hiányok nagy hatással lehetnek az egészségre, ezért fontos a kiegyensúlyozott étrend annak érdekében, hogy mindent megkapjon a szervezet, amire szüksége van. Nagyon fontos például a D-vitamin és a B12-vitamin az izom állapotának megőrzésében, amely legalább 600 NE D-vitamint és körülbelül 25 mikrogramm B12-t jelent naponta. Ezen kívül a vas, a cink, a kalcium és az Omega-3 további támogatást jelent ahhoz, hogy a táplálkozás kiegyensúlyozott legyen és elérjük céljainkat az izomépítés során.

A sok gyümölcsre és zöldségre is szükség van, viszont önmagában nem elegendőek. A célunk elérésében a kiegyensúlyozott táplálkozás és a rendszeres edzés ugyanis együttesen biztosítja azt, hogy az izom növekedjen, miközben vegán életmódot folytatunk.

forrás:
www.theveganrd.com
www.gymaholic.co


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2017-12-12

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.