Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Vegán testépítő étrend tippek

Amikor a vegán táplálkozásról van szó, különösen fontos odafigyelni arra, hogy megszerezzük az összes olyan makroelemet, amely szükséges ahhoz, hogy elérjük a fitnesz céljainkat. A fehérje különösen fontos tápanyag a szervezet számára, az izom, a csonttömeg fenntartása, a fáradtság megelőzése és az immunrendszer erősen tartása érdekében, különösen az izomépítés és a regeneráció szempontjából. A vegán testépítő étrend ezért egy igen komplex feladat.

Az átlagos ajánlott fehérjénél többet fogyasztani érdemes

Sajnálatos módon az izomtömeg csökkenése az évek előre haladtával gyakori. A hormonok bizonyos mértékig befolyásolják, de a táplálkozás és az életmód is hatással van erre. Ezért az idősebb felnőtteknek akár 1,0-1,2 gramm fehérjére is szükségük lehet testtömegenként az átlagosan ajánlott 0,8 g/ttkg helyett.

A vegánoknak ajánlott a megjelölt tartomány felső határára törekedniük, mivel a fehérje emésztése valamivel alacsonyabb a gabonák és a hüvelyesek esetében. Nem különösebben nehéz ezeket a szükségleteket kielégíteni, de néhány vegán esetében az élelmiszer választásra egy kicsit jobban odafigyelni érdemes.

Rendszeres edzés és fehérjedús étrend

A rendszeres edzés a legfontosabb, amit tehetünk az izom építéshez ha vegánok vagyunk. Mindemellett az étrendre is oda kell figyelni, melyekből a legtöbben a hüvelyeseket, a szójababot, a babot, a lencsét, a rizsparéjt, a tofut, a barnarizst, és a földimogyorót ajánlják, melyekből általában 4-5 adagot is érdemes naponta enni.

Vegánoknak nem elég gyümölcsöket és hüvelyeket fogyasztani, hiszen szükség van a fehérjére, még akkor is, ha többet edz. Vegán testépítőknek is érdemes a megfelelő fehérjeport kiválasztaniuk, mely a kiegyensúlyozott étrend mellett támogatja a sovány izomtömeg létrehozását. Persze, mindez a lehetőség csak ajánlott és nem kötelező, de ha azt nézzük, hogy az ajánlott napi 2,2 g / ttkg fehérje szükséges lenne az izomnövekedés érdekében, ami például egy 80 kg-os testsúly mellett napi 176 g fehérjét jelent, pusztán vegán ételekből elég nehéz lenne biztosítani.

Vitaminok, ásványi anyagok, amelyekre érdemes odafigyelni

A vitamin és ásványi anyag hiányok nagy hatással lehetnek az egészségre, ezért fontos a kiegyensúlyozott étrend annak érdekében, hogy mindent megkapjon a szervezet, amire szüksége van. Nagyon fontos a D-vitamin és a B12-vitamin az izom állapotának megőrzésében, amely legalább 600 NE D-vitamint és körülbelül 25 mikrogramm B12-t jelent naponta. Ezen kívül a vas, a cink, a kalcium és az Omega-3 további támogatást jelent ahhoz, hogy a táplálkozás kiegyensúlyozott legyen és elérjük céljainkat izomépítés során.

A sok gyümölcsre és zöldségre is szükség van, viszont önmagában nem elegendő. A célunk elérésében a kiegyensúlyozott táplálkozás és a rendszeres edzés ugyanis az, ami elsődleges szereppel bír a sovány izom tömeg építésében, miközben vegán életmódot folytatunk.

forrás:
www.theveganrd.com
www.gymaholic.co


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2017-12-12

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Triptofán
Bejegyezve: 2018-04-26
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Valin
Bejegyezve: 2018-04-25
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A glükóz szerepe a szervezetben
Bejegyezve: 2018-04-24
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A tej, mint fehérjeforrás
Bejegyezve: 2018-04-23
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.