Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Vegán fehérje források

Ha súlyzós edzést végzünk, akkor sokkal több fehérjét kell naponta bevinnünk, mint az átlagos ajánlások. A minimális napi beviteli szintet tekintve a fehérje RDA értéke testtömeg kilogrammonként 0,8 gramm, melyet vegánként is biztosítani kell a szervezet számára, viszont ez a minimális beviteli mennyiség is olykor nehézségeket jelenthet a húst nem fogyasztók számára.

Viszont rengeteg vegán fehérjeforrás áll a rendelkezésünkre és ha ügyelünk arra, hogy a hét minden napján változatosan fogyasszuk ezeket, akkor biztosak lehetünk abban, hogy gondoskodunk a szükséges esszenciális aminosavakról is.

Csiperke gomba

A csiperkegomba mind a 9 esszenciális aminosavat tartalmazza. Ezen kívül számos emberi szervezet számára nem esszenciális aminosav is megtalálható benne, így arginin, alanin, aszparaginsav, cisztein, glutaminsav, glicin, prolin, szerin, tirozin. A különböző fajtájú gombák eltérő mennyiségben tartalmaznak fehérjét, jellemzően 1,49-9,58 g-ot 100 g adagban, a csiperkegomba pedig az egyik legmagasabb fehérjetartalmú fajta.

Szója

A szója szintén mind a 9 esszenciális aminosavat tartalmazza, továbbá megtalálható benne: arginin, alanin, glutamin, glicin, prolin, szerin, tirozin. Vitaminok közül: B1-, B2-, B3-, B5-, B6-, B9- vitamin, C-vitamin és K-vitamin. A különböző fajtájú szójababok eltérő mennyiségben tartalmaznak fehérjét, jellemzően 8,47 g-39,58 g-ot 100 g adagban.

Szejtán

A Szejtán jellemzően búzasikérből készült alacsony szénhidrát és magas fehérje tartalmú (100 g Szejtán 75 g fehérjét tartalmaz) vegán étel. Emellett kiváló rostforrás és ráadásul alacsony zsírtartalmú, nem tartalmaz telített zsírt.

Tempe

A Tempe egy hagyományos indonéz étel, főtt és erjesztett szójababból készül. 100 g Tempe 19 g fehérjét tartalmaz.

Lencse

A fehérje nem az egyetlen táplálkozási előny, amit a lencse biztosít a számunkra, hiszen vasat, káliumot, foszfort, cinket, folsavat és niacint is tartalmaz. A lencse oldódó rostokban gazdag étel. 100 g lencse 9 g fehérjét tartalmaz.

További egészséges vegán fehérjeforrás, amelyek lehetővé teszik a változatos étrendet:

  • edamame (zöld szójabab)
  • fekete bab
  • tofu
  • borsó
  • barna rizs
  • fehér rizs
  • brokkoli
  • napraforgómag
  • quinoa (rizsparéj)
  • spenót
  • avokádó
  • kesudió
  • búzadara
  • chia mag
  • lenmag
  • köles
  • bulgur
  • mogyoróvaj

forrás:
www.healthaliciousness.com
www.exploratorium.edu
www.care2.com
www.livestrong.com
www.dietandfitnesstoday.com


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2018-01-29

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.