Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Valin

A valin egy elágazó láncú esszenciális aminosav (BCAA), amely a másik két BCAA-val, az izoleucinnal és a leucinnal együttműködve elősegíti a normál növekedést, javítja a szöveteket, szabályozza a vércukrot és energiát biztosít a szervezetnek. A valin segít a központi idegrendszer stimulálásában és az egészséges mentális működéshez is szükséges.

A valin létfontosságú az izomfunkció szempontjából, mivel ez az aminosav glükózt biztosít a működő vagy aktív izmoknak. Ha egy működő izomnak nem áll rendelkezésre glükóz mint táplálék üzemanyag, akkor az izom elkezd lebomlani azért, hogy biztosítsa a szükséges tápanyagokat a szervezet számára. A valin további hasznos funkciója, hogy segíthet az álmatlanság és az idegesség enyhítésében, valamint az immunrendszer erősítésében is.

Valin a táplálkozásban

Egészséges és változatos étrend mellett biztosított az átlagos életmódot folytatók szervezete számára a megfelelő mennyiségű valin, bár egyes betegségeket visszavezetnek a leucin, az izoleucin és a valin hiányára, ezért érdemes a valin forrásokat bevezetni étrendünkbe.

A valin természetes forrásai közé tartoznak a húsok: marha, bárány, csirke, sertés, hal, valamint tejtermékek, sajt, továbbá gomba, mogyoró és diófélék, szójafehérje, bab, a gomba és a teljes kiőrlésű gabonafélék.

Akik sokat edzenek és alacsony fehérjetartalmú táplálékot fogyasztanak, vagy komolyan építik az izomtömeget, érdemes megfontolni a valin kiegészítését, méghozzá nem kifejezetten önállóan, hanem mindig a másik két elágazó láncú aminosavval, izoleucinnal és leucinnal együtt akár táplálék kiegészítő formájában.

A valin maximálisan előírt napi adagját azonban nem érdemes meghaladni, ugyanis a túlzottan magas bevitele akár halucinációt is okozhat. Az étrendben túl sok valin ezen kívül megzavarhatja a máj- és vese funkcióit, valamint növeli az ammónia mennyiségét a szervezetben.

forrás:
www.vitaminstuff.com/amino-acid-valine.html
www.healthaliciousness.com/articles/high-valine-foods.php


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2018-04-25

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.