Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Triptofán

A triptofán esszenciális aminosav, amely az általános növekedéshez és fejlődéshez szükséges, niacint termel és általa szerotonin keletkezik a szervezetben. Egyesek úgy gondolják, hogy a szerotonin egészséges alvást és stabil hangulatot produkál.

A triptofán természetesen megtalálható az állati és növényi fehérjékben. Általános tévhit, hogy a vegetáriánusok veszélyeztetik az elégtelen triptofán bevitelt, mivel ennek az aminosavnak számos kiváló növényi forrása van. A természetben magas fehérjetartalmú ételek, akár növényekből vagy állatokból készüljön, jellemzően a legmagasabb triptofán mennyiséget tartalmazzák adagonként.

A magas triptofán élelmiszerek közé tartoznak: a diófélék, magvak: tökmag, szezámmag, napraforgómag, földimogyoró, valamint tofu, sajt, tej, vörös hús, bárány, csirke, sertés, pulyka, hal, zab, zabpehely, bab, lencse, tojás, szójabab, szójatej, búzaliszt.

Érdekes információ továbbá, hogy a szervezet triptofánt használ a fehérjék, a B3-vitamin és a neurotranszmitterek szerotonin és melatonin előállítására. Azonban a szervezetben lévő B3-vitamin 50%-a szintetizálódik a triptofánból és a szerotonin előállításához pedig elegendő mennyiségű vas, riboflavin és B6-vitamin is szükséges. Az emberi test csak a triptofán L-sztereoizomerjét használja fel.

forrás:
www.thoughtco.com/tryptophan-chemistry-facts-607387
www.weightlossforall.com/what-is-tryptophan.htm
pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound/L-tryptophan#section=Top
www.healthaliciousness.com/articles/high-tryptophan-foods.php


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2018-04-26

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.