Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Treonin

A treonin esszenciális aminosav, amely elősegíti a normális növekedést és gondoskodik a megfelelő fehérjeegyensúly fenntartásáról a szervezetben. A treonin támogatja a szív- és érrendszer, a máj, a központi idegrendszer és az immunrendszer működését.

A treonin szerepe a szervezetben

A treoninnak fontos szerepe van a glicin és szerin aminosav létrehozásában, amelyek pedig szükségesek a kollagén, az elasztin és az izomszövet előállításához. A treonin a kötőszöveteket és az izmokat a test egészében erősen és rugalmasan tartja, beleértve a szívet is, ahol jelentős mennyiségben megtalálható. Segít az erős csontok és fogzománc felépítésében, és felgyorsítja a sebek gyógyulását is.

További szerepe, hogy a treonin az aszparaginsav és a metion aminosavakkal kombinálva segíti a májat lipotróp funkciójában a zsírok és zsírsavak emésztése által.

A treonin az antitestek termelésével továbbá támogatja az immunrendszert is és mivel nagyrészt a központi idegrendszerben található, hasznos lehet bizonyos típusú depresszió kezelésében.

Természetes forrása

A tejtermékek, a hús, mint sovány marhahús, sertéshús, csirke, valamint a máj, a sajt, a kagylók, a diófélék, a magok, a bab, a lencse, a gombák és a leveles zöldségek mindegyike tartalmaz treoninot, ezért a treonin hiánya nem valószínű kiegyensúlyozott táplálkozás mellett. Ugyanakkor szigorú vegetáriánusok vagy vegánok esetleg megfontolhatják a treonin-kiegészítést, hiszen a hús messze felülmúlja bármely más táplálék treonin tartalmát. Említésként például a gabonák treonin tartalma nagyon alacsony.

A treonin hiányának tünetei közé tartoznak

  • az érzelmi agitáció
  • zavartság
  • csökkent koncentrálóképesség
  • emésztési nehézségek
  • zsíros máj
  • hajhullás

forrás:
www.vitaminstuff.com/amino-acid-threonine.html
www.livestrong.com/article/393914-lysine-threonine
www.healthaliciousness.com/articles/high-threonine-foods.php


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2018-04-19

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.