Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Tojásfehérje por

A tojásfehérje por már jóval korábban elérhető volt táplálékkiegészítőként, mint ahogy a tejsavó és kazein porok megjelentek volna.

Értékes fehérjeforrás

Míg a kazeint és a tejsavófehérjét a tejszármazék- és laktózérzékenyek nem fogyaszthatják, addig a tojás alapú fehérjeporok laktózmentesek. Ráadásul körülbelül 25 gramm fehérje található meg 30 gramm tojás alapú fehérjeporban, vagyis a fehérjetartalma nagyon is hasonlít a tejsavóéhoz és a kazeinéhez.

Emésztési sebesség

A tojásfehérjében található fehérjék mérsékelt sebességgel emészthetőek ellenben a tejsavóval. A tejsavó gyorsan emészthető, míg a kazein lassú emésztésűnek számít. Mivel a tojásfehérje ezek között helyezkedik el, az izomfehérje-szintézis hosszabb ideig fenntartható, ha tejsavófehérje mellett fogyasztjuk.

Tojásfehérje por fehérjekiegészítésre?

Az egyik legfontosabb tényező a fehérjekiegészítés kiválasztásakor az aminosav tartalom. Ezt a szempontot figyelembe véve a tojásfehérje egy olyan élelmiszer, amely mind a 10 esszenciális aminosavat tartalmazza - vagyis teljes értékű fehérje - ellenben a növényi eredetű fehérjeporokkal, mint a rizs és a borsó melyek nem teljes értékűek.

Miért jobb por formájában, mint egészben a tojás?

Az egész tojás kiváló módja a fehérjefogyasztásnak, viszont számolnunk kell azzal, hogy a tojások zsírt és kalóriát is tartalmaznak ami esetleg nem felel meg a céljainknak. Egy nagy tojás körülbelül 5 gramm zsírt és 6 gramm fehérjét tartalmaz. Általánosságban fehérjeigényünk kielégítéséhez négy tojásra lenne szükségünk ahhoz, hogy ugyanolyan mennyiségű fehérjét vigyünk be szervezetünkbe, mint egy tojásfehérje por adagjával. Mindez egész tojások formájában 20 gramm zsírt jelentene a szervezetnek.

Mivel a tojásfehérje por nem tartalmaz tejterméket, így a laktóz intoleranciában szenvedőknek jó lehetőség fehérje kiegészítésre. További előnye, hogy a legtöbb tojásfehérje por csak körülbelül 2 gramm szénhidrátot tartalmaz és egy egész tojásban található fehérje mennyiségének akár négyszeresét is tartalmazhatják egyetlen adagban. Ezért jó választás a diétázók vagy azok számára, akik alacsony szénhidráttartalmú- vagy paleo diétás étrendet követnek. Tojásfehérje por

Mivel a tojásfehérje porokat általában porlasztva szárítással állítják elő, ideális esetben a tojásfehérje porokat hőkezelésnek vetjük alá fogyasztás előtt. Felhasználásának legjobb és egyszerű módja - ha mint alapanyag gondolunk rá -, egy szupergyors és ízletes izomépítő palacsintát készítünk belőle.

forrás:
www.livestrong.com
www.healthambition.com


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2017-11-15

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Triptofán
Bejegyezve: 2018-04-26
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Valin
Bejegyezve: 2018-04-25
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A glükóz szerepe a szervezetben
Bejegyezve: 2018-04-24
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A tej, mint fehérjeforrás
Bejegyezve: 2018-04-23
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.