Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Tippek hasi zsír ellen

Mindenkinek van hasi zsírja, még azoknak is, akik lapos hassal rendelkeznek, ami teljesen normális. Ám a túl sok hasi zsír hatással lehet az egészségre, ezért érdemes ellene tennünk.

Bár a zsír elvesztése ezen a területen igen nehéz lehet, több dolgot is megtehetünk annak érdekében, hogy csökkentsük a felesleges zsírt ezen a területen. Ne tévesszen meg minket a vékony alak, hiszen a hasi zsír több rétegben képződhet, így a bőr alatti zsír, valamint a zsigeri zsír is jelen van, mely leginkább védelmező funkciót lát el a belső szerveknek, ám mégsem olyan előnyös, hiszen egészségünkre nézve kockázatot is jelenthet bizonyos betegségek kialakulására nézve.

Kerüljük el a transzzsírokat tartalmazó ételeket

A transzzsírok komoly kockázatot jelentenek az egészségünkre, ugyanis több kutatás szerint ezeknek a zsíroknak a fogyasztása szorosan összekapcsolható különböző betegségekkel, mint gyulladással, szívbetegséggel, inzulinrezisztenciával és hasi zsír gyarapodással is.

A hasi zsír csökkentése és az egészség megóvása érdekében ezért érdemes elolvasni az összetevőket a termékek címkéin és elkerülni a transzzsírokat tartalmazó termékeket. Ezeket gyakran részlegesen hidrogénezett zsíroknak is nevezhetik.

Fogyasszunk elegendő fehérjét

Számos megfigyelési tanulmány azt mutatja, hogy az emberek, akik több fehérjét fogyasztanak, általában kevesebb hasi zsírral rendelkeznek, mint azok, akik alacsonyabb fehérjét fogyasztanak.

Erre azért érdemes odafigyelni, mert a szervezet egyre több inzulint termel, ahogy öregszik, mivel az izom- és zsírsejtjei nem megfelelően reagálnak. Az inzulin pedig elősegíti a zsírraktározást, különösen a hasi területeken. Jó hír azonban, hogy a magas fehérjetartalmú diéta viszont képes megvédeni szervezetünket az inzulinrezisztenciától.

Többszörösen telítetlen zsírok előnyben

A többszörösen telítetlen zsírokra érdemes odafigyelnünk, ugyanis nem csak egészségesek, de még a hasi zsír eltűntetésében is segítenek. Többszörösen telítetlen zsírok vannak például a diófélékben, a magokban és a halakban, melyek fogyasztása ezért kifejezetten ajánlott.

Ne igyunk alkoholt

Az alkohol kis mennyiségben nem okozhat gondot egészségünkre nézve, ám súlyosan káros, ha túl sokat iszunk belőle. Nem mellesleg érdemes el is kerülni, hiszen kutatások azt sugallják, hogy az alkoholfogyasztás is előidézheti a hasi zsírt. Egyéb megfigyelési tanulmányok továbbá összefüggésbe hozzák a súlyos alkoholfogyasztást és az elhízás kockázatát jellemzően a túlzott zsírtárolást a derék körül.

Aerob testmozgás (Kardió)

Az aerob testmozgás (kardió) hatékony módja az egészség javításának és a kalóriák elégetésének, nem mellesleg azt is kimutatták, hogy ez az egyik leghatékonyabb testmozgás a hasi zsír eltűntetéséhez. Az eredmények azonban vegyesek azzal kapcsolatban, hogy a mérsékelt intenzitású vagy nagy intenzitású edzés kedvezőbb-e.

Függetlenül attól, hogy mennyire intenzív a testmozgás, a fontosabb inkább az, hogy milyen gyakran és mennyit edzünk hetente, ugyanis egy nőkön végzett tanulmány szerint a heti 300 perces aerob edzés hatékonyabb, mint ha csak 150 percet edzettek volna, kiemelve a hasi területeken észlelt előnyös változásokat.

forrás:
www.webmd.com
www.healthline.com
www.prevention.com


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-03-12

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Testépítő reggeli
Bejegyezve: 2018-06-20
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Edzés előtt fehérje
Bejegyezve: 2018-06-19
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Proteines zabkása
Bejegyezve: 2018-06-18
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Bogyós gyümölcsök az egészségünkért
Bejegyezve: 2018-06-15
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.