Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Telítetlen zsírokban gazdag ételek

A telítetlen zsír kétféle formában jelenik meg: egyszeresen telítetlen és többszörösen telítetlen. Ezek az egészséges zsírok - egy jól kiegyensúlyozott étrend részeként - a koleszterin szint csökkentéséhez és a szívbetegség megelőzéséhez hozzájárulva támogatják egészségünket.

Az American Heart Association javaslata szerint érdemes a napi zsírbevitelnek a legnagyobb részét egyszeresen telítetlen és többszörösen telítetlen zsírokból bevinni.

A telítetlen zsírokat tartalmazó élelmiszerek:

  • A főzéshez használt olajokról

A kereskedelmi forgalomban megtalálható növényi olajok többsége egészséges telítetlen zsírokból áll, de néhány még mindig tartalmaz nagy mennyiségű telített zsírt. A Discovery Health jelentése szerint az olajok, például a napraforgóolaj, a repceolaj, az olívaolaj, a mogyoróolaj, a pórsáfrányolaj mind telítetlen zsírokat tartalmaznak. Sütéshez, főzéshez érdemes ezeket az olajokat választani.

Az olívaolaj tele van egészséges telítetlen zsírokkal. 1 evőkanál olívaolaj 12 gramm telítetlen zsírt és csak 2 gramm telített zsírt tartalmaz. Ezenkívül az olívaolaj mind az omega-3, mind az omega-6 zsírsavak kiváló forrása. Legalkalmasabb felhasználási módja a salátaöntetek készítése, ugyanis annak ellenére, hogy az olívaolaj kiválóan alkalmas a főzésre. Mivel alacsony a sütési hőfoka, nem szabad füstpontig hevíteni.

  • Mogyoróvaj

A földimogyoróból készült mogyoróvaj nagy mennyiségben egészséges, egyszeresen telítetlen zsírokat tartalmaz. A nyers vagy feldolgozatlan mogyoróvaj a legegészségesebb tápanyagokkal rendelkezik, mert nem tartalmaz további összetevőket. A mogyoróvaj feldolgozott formáinak kiválasztásakor érdemes olyat keresni, ami nem tartalmaz nagy mennyiségű hozzáadott cukrot, ami felesleges kalóriákat eredményezne.

  • Hal

A legtöbb állati fehérjével ellentétben a hal nagy mennyiségű telítetlen zsírt tartalmaz. A legjobb halválaszték közé tartozik a lazac és a tonhal.

  • Avokádó

Az avokádó főleg monotelítetlen zsírokat tartalmaz és csak keveset a telített zsírokból. Az avokádónak sokféle felhasználási módja létezik, így salátákhoz, szendvicsekhez vagy bármilyen más étel elkészítéséhez szívesen használják, mint egészséges alapanyag, továbbá különösen jól megy a füstölt lazachoz és nagyon ízletes teljes kiőrlésű pirítóssal.

  • Nyers diófélék

A nyers diófélék nagy mennyiségben tartalmaznak telítetlen zsírokat. A dió egy egészséges, energizáló és fehérjetartalmú snack. Néhány dió kifejezetten magas telítetlen zsírokban, mint pl. a mandula, a pekándió, a dió és a pisztácia. A diófélék fogyasztásakor különösen fontos, hogy a sózatlan és pörköletlen változatát válasszuk.

  • Lenmag

Az Omega-3 egyik nagyszerű forrása. Fogyasztásához többféle recepteket is találhatunk, de akár egyszerű ételekhez is hozzáadhatjuk, mint a zabkásához, müzlihez vagy salátához.

forrás:
www.livestrong.com
www.verywell.com
www.fitday.com


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2017-11-23

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Triptofán
Bejegyezve: 2018-04-26
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Valin
Bejegyezve: 2018-04-25
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A glükóz szerepe a szervezetben
Bejegyezve: 2018-04-24
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A tej, mint fehérjeforrás
Bejegyezve: 2018-04-23
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.