Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
A tej, mint fehérjeforrás

A tejfehérje nagy mértékben hozzájárul ahhoz, hogy kielégítsük szervezetünk fehérjeigényét. Napi fél liter tej fogyasztásával ugyanis a napi fehérjeigény 20-25 %-át, az állati eredetű fehérje mennyiségnek pedig a 40-45%-át fedezhetjük általa. (1)

Dr. Csapó János, A táplálkozás egészségkönyve, Tej és tejtermékek fejezet 5. táblázata alapján Tej vitamin és ásványi anyag tartalma átlagértékben (1):

  • A-vitamin: 0,37 mg/l
  • Karotin: 0,21 mg/l
  • B1 - vitamin: 0,42 mg/l
  • B2 - vitamin: 1,72 mg/l
  • B6- vitamin: 0,48 mg/l
  • B12- vitamin: 0,0045 mg/l
  • Nikotinsav: 0,92 mg/l
  • Folsav: 0,053 mg/l
  • Pantoténsav: 3,6 mg/l
  • C - vitamin: 18 mg/l
  • D- vitamin: 0,0008 mg/l
  • E- vitamin: 1,1 mg/l
  • K-vitamin: 0,03 mg/l
  • Biotin: 0,036 mg/l
  • Kolin: 170 mg/l

forrás:
(1) Dr. Csapó János, A táplálkozás egészségkönyve, Tej és tejtermékek fejezet,Kossuth Kiadó 2000.


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2018-04-23

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.