Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
A szója, mint fehérje forrás

A szója fehérje tartalma kiemelkedően magas a hozzá hasonló növényekhez képest. Biológiai értéke 74-78, magja 36,8-42,0 g /100 g fehérjét tartalmaz. Magas lecitin- és E-vitamin tartalma hozzájárul a karotin felszívódásához. Aminosav összetételére a magas lizintartalom a jellemző, míg metioninból keveset tartalmaz. A szója, mint fehérje forrás
A szója az állati eredetű, illetve a többi növényi eredetű fehérjével kombinálva tökéletesen kielégíti az emberi szervezet fehérje szükségleteit.

A szója több antinutritív anyagot is tartalmaz, ezért felhasználása előtt hőkezelni kell. Az optimális hőkezelés nem befolyásolja a benne lévő fehérje minőségét.

forrás: Csapó János, Albert Csilla, Csapóné Kiss Zsuzsanna, Funkcionális élelmiszerek, Scientia Kiadó, Kolozsvár, 2016.


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2017-08-04

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Izomépítés gyorsan
Bejegyezve: 2017-12-14
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Vegán izomépítés
Bejegyezve: 2017-12-13
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Vegán testépítő étrend tippek
Bejegyezve: 2017-12-12
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Így csinálj browniet karácsonyra a gyúrós haveroknak!
Bejegyezve: 2017-12-12
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.