Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Szója fehérje

A szója a növényi eredetű fehérjepor alapja, mely fehérje közös forrása számos diétás és sport táplálék kiegészítőnek.

A szója, mint fehérjeforrás

A szója az egyetlen növényi eredetű fehérjeforrás amely minden esszenciális aminosavat tartalmaz, melyre a szervezetnek szüksége van.

Kik fogyasztják?

Bár a szója tartalmazza az összes esszenciális aminosavat, mégis kisebb mennyiségben elérhetőek egyes aminosavak benne, mint arra szükség volna. Ezért leginkább azok fogyasztják, akik kerülik a húst - így a vegánok - továbbá azok, akiknek tej allergiájuk miatt nélkülözniük kell a tejből származó kazeint és tejsavófehérjét.

Koleszterinszint csökkentését segíti

Egyes tanulmányok szerint a szója napi fogyasztása segíthet a nők koleszterinszintjének csökkentésében, míg más tanulmányok arról szólnak, hogy a napi szinten fogyasztott szója enyhén javíthatja az LDL szintet amivel egyidejűleg csökkenthető a szívbetegség kockázata.

Sporttáplálkozás

A szójafehérje port gyakran táplálékkiegészítőként használják a sportolók, hogy javítsák a sportteljesítményüket és segítsék az izmok regenerációját. Az American Dietetic Association szerint a szójafehérje fogyasztása segíthet az izmok fenntartásában, szintézisében és javításában az edzések után.

forrás: www.livestrong.com


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2018-01-08

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.