Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Szénhidrátok szerepe az izomépítésben

A Texas-i Egyetem kutatói úgy találták, hogy az edzés előtti szénhidrátok fogyasztása gyakorlatilag lelassítja a szervezet zsírégetési folyamatát a testmozgás során, ugyanis a szénhidrátok fogyasztása az inzulin hormon növekedését okozza, amely a képzés során emelkedve korlátozza a zsír oxidációját. Más szavakkal, ha nem fogyasztunk semmilyen szénhidrátot az edzés előtt, akkor a hormonok a zsírégetés optimalizálását segítik elő.

Miért van mégis szükség a szénhidrátra?

Szénhidrátokra azonban szüksége van a szervezetnek. Az izmok a szénhidrátból származó glükózt használják üzemanyagként. Hosszabb gyakorlatoknál a szénhidrátok használatának mértéke viszont számos tényezőtől függ, melyek közé tartozik az intenzitás, a képzés típusa és a napi étrend.

A vizsgálatok során kimutatták azt is, hogy a szénhidrátok képesek növelni a glikogén tárolókat és a hasznosítást, miközben növelik a szénhidrátok oxidációját az edzés során. A szénhidrát terhelés, amely magában foglalja a magas szénhidráttartalmú diétát 1-7 napig, pedig jól ismert módszer a glikogén tárolók maximalizálására.

A legjobb szénhidrát források izomépítéshez

A felhasznált szénhidrátok többségének gabonát, keményítőt és zöldséget kell tartalmaznia, vagyis edzés előtt érdemes a lassan felszívódó szénhidrát forrásokat választani. Ételek, mint a quinoa, a zabpehely, a teljes kiőrlésű kenyér, az alma, az aszalt gyümölcs és az édesburgonya jó lehetőségeket jelentenek a minőségi szénhidrátok felvételéhez. Nem mellesleg az ilyen élelmiszerekben lévő rostok az emésztést is megkönnyítik, valamint megakadályozzák a vércukorszint hirtelen megemelkedését.

Az edzés után éppen ellenkezőleg, a könnyen megemészthető szénhidrátot érdemes fogyasztani annak érdekében, hogy megkönnyítsük az aminosav felvételét. A glükóz hasznos kiegészítője lehet tehát az edzések utáni protein shakeknek.

Minőségi szénhidrát fogyasztása

A minőségi lassan felszívódó szénhidrátok segítséget nyújtanak a nehéz edzésekhez, ami a legfontosabb lépés az izomépítésben. Az edzés után, a gyorsan felszívódó szénhidrátok fogyasztása a fehérje shakek részeként vagy vele együtt, segítik az energiatárolók újratöltését, valamint hozzájárulnak a gyorsabb felépüléshez. A szénhidrátok edzés után ugyanis stimulálják a szervezetben az inzulinválaszt, ami fokozza a fehérje aminosavak azon képességét, hogy befolyásolják az izomfehérjeszintézist.

forrás:
www.menshealth.co.uk
www.healthline.com
www.livestrong.com


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2017-12-18

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Triptofán
Bejegyezve: 2018-04-26
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Valin
Bejegyezve: 2018-04-25
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A glükóz szerepe a szervezetben
Bejegyezve: 2018-04-24
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A tej, mint fehérjeforrás
Bejegyezve: 2018-04-23
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.