Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Sportágak és fehérjebevitel

Ma már nem vitatott, hogy a megfelelő sportteljesítmény érdekében a legfontosabb a helyes táplálkozás. Sportágak és fehérjebevitel

A tápanyag szükségletek, így a fehérjebevitel is különbözik az állóképességet vagy a gyorserőt igénylő sportolók és az egyéb sportágak szükséglete között. A fokozott fehérjebevitelre azért van szükség, hogy kompenzálják az edzés következtében megnövekedett fehérjebontást, valamint, hogy biztosítani tudják az edzést követően az izmok regenerálódását. Nézzük meg, hogyan alakul ez számokban:

  • Átlagos életmódot folytató emberek napi fehérjeszükséglete 0,8 g /ttkg,
  • Szabadidő sportolók esetében 1-1,5 g /ttkg,
  • Erősportolóknak: Súlyemelők, Testépítők: 2-2,5 (3)g /ttkg,
  • Vitorlázók, Úszók, Pályakerékpározók esetén 1,6-1,8g /ttkg,
  • Ugrószámok, Atlétázók, Tornászok részére 1,8-2g/ttkg között mozog,
  • Közép- és hosszútávfutó, Triatlon, Kerékpár 1,4-1,6 g/ttkg,
  • Torna, Birkózás, Karate, Atlétika, Ugrószámok 1,8-2 g/ ttkg.

A különböző sportágak energia és tápanyag igénye a fehérje mellett ajánlott napi bevitelként a szénhidrát és zsír mennyisége is meghatározott.

forrás: Dr. Figler Mária (2015), A SPORTTÁPLÁLKOZÁS ALAPJAI Pécsi Tudományegyetem Egészség Tudományi Kar


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2017-04-28

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Izomépítés gyorsan
Bejegyezve: 2017-12-14
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Vegán izomépítés
Bejegyezve: 2017-12-13
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Vegán testépítő étrend tippek
Bejegyezve: 2017-12-12
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Így csinálj browniet karácsonyra a gyúrós haveroknak!
Bejegyezve: 2017-12-12
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.