Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
A sport az egészséges életmód része

Tanulmányok szerint számos tényező befolyásolja a sport és a testmozgás egészségre gyakorolt​ hatását a különböző populációkban. Ezek szerint a sport és a testmozgás önmagában nem vezet közvetlenül előnyökhöz, de más tényezőkkel együttesen elősegítheti az egészséges életmódot.

Melyek ezek a tényezők?

Az egészségre gyakorolt hatások meghatározó elemei közé tartozik a táplálkozás, a fizikai aktivitás típusa és annak intenzitása, továbbá a megfelelő lábbeli és ruházat is, de az éghajlat, valamint a stressz szintje és az alvási szokások is ide sorolhatóak.

A sport és a testmozgás azonban jelentősen hozzájárulhat a fejlődő országokban élő emberek jólétéhez, ugyanis a rendszeres testmozgás már régóta használatos a fertőző és nem fertőző betegségek megelőzésében, kezelésében és rehabilitációjában.

Az egyének fizikai aktivitása ugyanis a betegségek megelőzésének egyik leghatékonyabb eszköze, amely állítás a különböző nemzetek számára is felismerésre került és költséghatékony módszerként a népesség egészének javítása érdekében intézkedéseket tesznek ennek az információnak a tudatosítására. Nem hiába.

A testmozgás terápiás szerepet játszik számos betegség kezelésében és megelőzésében

A sport és a testmozgás pozitív hatásairól az egészséges életmód részeként túlnyomórészt tudományos bizonyítékok szolgálnak. A rendszeres testmozgás gyakorlásának pozitív, közvetlen hatásai különösen a krónikus betegségek, köztük a szív- és érrendszeri betegségek, a cukorbetegség, a rák, a magas vérnyomás, az elhízás, a depresszió és az oszteoporózis megelőzésében nyilvánvalóak.

A pszhichés betegségek esetében pedig a vizsgálatok alátámasztották, hogy a testmozgás pozitív hatással van a depresszióra is. A fizikai önértékelés és a fizikai önérzékelés beleértve a testképet is ugyanis a jobb önbecsüléshez kapcsolódik.

A rendszeres mozgás már fiatal korban az életmód részévé kell váljon

Kutatások bizonyítékaként elmondható, hogy a fiatalok élvezhetik leginkább a fizikai aktivitás jótékony hatásait, mivel általa hozzájárulnak az egészséges csontok kialakulásához, a hatékony szív- és tüdőműködéshez, valamint a motoros készségek és kognitív funkciók javulásához.

A fizikai aktivitás azonban hosszú távú hatásokkal is bír, ugyanis a nők körében végzett kutatások szerint segíthet a csípőtörések megelőzésében, mivel csökkenti a csontritkulás kialakulását. További hosszú távú hatása pedig, hogy a fennmaradt fizikailag aktív életmódot folytatók növelhetik idősebb korban a szellemi kapacitásukat ezáltal képesek lesznek az életminőségüket és a függetlenségüket fenntartartani.

forrás: www.sportanddev.org


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-04-20

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.