Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Quinoa

A quinoa táplálkozási szempontból igen csak népszerű különösen a vegán étrendben. Mivel valójában mind a kilenc esszenciális aminosav megtalálható benne, megfelelően támogatja a étrendet.

A quinoa nem tartalmaz glutént, ezért megfelelő alternatíva azok számára, akik érzékenyek vagy allergiásak a gluténre. Mivel rendkívül tápláló és gazdag számos ásványi anyagban és növényi vegyületekben, a quinoa biztosan az egyik legegészségesebb alapanyag a konyhában.

Fehérje

A quinoa viszonylag magas fehérjében más magvakhoz képest, mely fehérjéje a tejtermékekben megtalálható kazeinhez hasonló, kiváló minőségű.

Száraz tömegben a quinoa 16 % fehérjét biztosít, ami magasabb, mint a legtöbb gabonaszemé, mint például az árpa, a rizs és a kukorica fehérje tartalma.

Kivételesen magas mennyiségben tartalmazza mindemellett a lizint, amely rendszerint hiányzik a növényi táplálékokból, továbbá a metionin és a hisztidin tartalma is kiemelkedő, ezért is olyan kivételes konyhai alapanyag.

Rost tartalom

A főtt quinoa viszonylag jó rostforrás (2,8%), mind a barna rizsnél (1,8%), mind a kukoricánál (2,4%) magasabb mennyiségben található meg benne.

A rostok a főzött quinoa száraz tömegének 10% -át teszik ki, leginkább oldhatatlan szálakból (80-90%) cellulózból, keményítőből és kis mennyiségű cukrokból áll. Az oldhatatlan rostok, így a rezisztens keményítő előnye, hogy a bélben lévő hasznos baktériumokat táplálja, elősegíti a rövid láncú zsírsavak képződését, valamint javítja a bél egészségét, ezáltal csökkenti egyes betegségek kockázatát.

Zsír

100 g főtt quinoa körülbelül 2 gramm zsírt tartalmaz. Más magokhoz hasonlóan a quinoa zsírja főleg palmitinsavból, olajsavból és linolsavból áll.

Vitaminok és ásványi anyagok

A quinoa antioxidánsok és ásványi anyagok forrása, így más magvakhoz képest több magnéziumot, vasat, cinket biztosít számunkra. Ezek mellett megtalálható még benne a mangán, a foszfor, a réz, a folsav és a vas.

Quinoa a konyhában

A quinoa hasonlóan a rizshez egy gyorsan elkészíthető étel. A quinoával több színben is találkozhatunk, de a leggyakrabban a vörös, a fekete és a fehér quinoa áll a rendelkezésünkre. Sütéshez is alkalmas, hasonlóan a zabhoz, a quinoa is létezik pehely formában így széleskörű felhasználást tesz lehetővé a konyhában.

forrás:
draxe.com
www.healthline.com
www.eatingwell.com


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-02-06

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.