Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Napi fehérjeszükséglet

Napi fehérjeszükséglet

Az Első Európai Élelmezés- és Táplálkozáspolitikai Konferencia (1990) célja 24 európai ország összehasonlító adatai elemzése volt, mely során kiderült, hogy a Magyarországon megjelenő betegségek legnagyobb része már azokban az időkben is a táplálkozással szorosan összefüggött. A betegségek azonban megelőzhetőek lennének az egészséges életmód által ajánlott összbevitelt figyelembe véve, így a megfelelő mennyiségű fehérje (10-35%), szénhidrát (45-65%) és zsír (20-35%) arányainak biztosításával. (1)

A napi fehérjéből származó energiabevitel átlagos életmódot folytató felnőtteknek 0,8 g/ttkg, így nőknek ez kb. napi 46 g fehérjét, míg a férfiak esetében 56 g-ot jelent 19 éves kor felett, tudhattuk meg a Harvard School of Public Health oldalán. (2)

Érdemes úgy gondokodnunk a napi fehérjebevitelről, hogy az legalább 50%-a állati eredetű forrásból származzon. Amerikai kutatók szerint az aktívan sportolóknak bizonyítottan nagyobb a fehérjeigénye, ezért a nagyobb intenzitású edzésekhez mérten az ajánlott napi fehérje mennyiség meghaladja az átlagos beviteli szintet. Széles határok között sportágtól függően ez kb. 0,8-2,0 g/ttkg fehérjebevitelt jelent, egyéni sajátosságokhoz mérten.(3)

forrás(1):phd.semmelweis.hu/mwp/phd_live/vedes/export/lichthammeradienn.d.pdf
forrás(2):www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/what-should-you-eat/protein/
forrás(3):www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22150425


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2017-04-26

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Izomépítés gyorsan
Bejegyezve: 2017-12-14
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Vegán izomépítés
Bejegyezve: 2017-12-13
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Vegán testépítő étrend tippek
Bejegyezve: 2017-12-12
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Így csinálj browniet karácsonyra a gyúrós haveroknak!
Bejegyezve: 2017-12-12
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.