Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Motiváció fogyókúrához

A fogyókúra elején abszolút motiváltnak érezzük magunkat, hiszen a célunk bizonyos kg súlytól megszabadulni lehetőleg minél gyorsabban. Természetesen a fokozatosság ajánlott a súlyfeleslegtől való megszabadulás folyamatában, ami viszont lassú eredményeket produkálva könnyen motiváltságunkat szegheti. De vajon mire érdemes figyelni fogyókúra idején és hogyan maradhatunk motiváltak?

1. Vesd papírra pozitív gondolataidat!
Érdemes papírra vetni gondolatainkat, hogy miért is szeretnénk megszabadulni azoktól a bizonyos kg-tól. Akár pontokba szedve jól olvasható gondolatokkal, esetleg képekkel illusztrálva kitehetjük egy jól látható helyre, s ha mégis elcsábítanának különböző finomságok, eredeti gondolatainkat céljainkat elolvasva bátoríthatjuk magunkat a kitartásra.

2. Lassan, de biztosan!
Egyértelmű tény, hogy a hetente mindössze 0,5-1 kg súlycsökkenés lesz pozitív hatással az egészségünkre. Bár így számolva a diéta több héten keresztüli kitartást és mellette rendszeres mozgást vár el tőlünk, mégis érdemes a motiváció közé beilleszteni azt a tényt, miszerint csak így érjük el tartósan a vágyott testsúlyunkat.

3. Étkezz helyesen!
A megfelelő időben, mennyiségben, kalóriában történő ételek fogyasztásával hozzászoktatjuk szervezetünket az egészségesebb életmódhoz. Ha tudunk tanácsot kérni akár dietetikustól, vagy táplálkozási tanácsadótól, az mindenképpen nagy segítséget jelent számunkra ahhoz, hogy a legmegfelelőbb ételek kerüljenek nap mint nap az asztalunkra. Az egészséges és változatos ételek fogyasztása, valamint az étkezési szokásaink rendszeressége pedig mind egy tartósan elérhető testsúly elérésében támogat minket.

4. Ne csak a kilókra fókuszálj!
Ahhoz, hogy elérjük eredeti célunkat a fogyókúrával, ahhoz ki kell tűzni magunk elé kisebb célokat is. Ne azonnal fogyjunk 10 kg-ot, legyen az kezdetekben 4-5 kg, aztán ezt a célt elérve lépjünk a végcél felé, hiszen az eredeti cél elérése kezdetekben túl távolinak tűnhet. Lássuk be tehát igen nagy a valószínüsége, hogy a végcél előtt feladjuk terveinket és a már elért eredményeink is ezért könnyen kárba veszhetnek.

5. Csökkentsd a kalóriabevitelt!
Tartós súlycsökkenést a kalóriabevitel csökkentés eredményez, viszont mindenképpen kerülendőek azok a diéták, amelyek bizonyos élelmiszereket egyértelműen kizárnak. A változatos étkezéssel a különféle tápanyag bevitelt a fogyókúra idején is biztosítani kell.

6. Vezess naplót a súlycsökkenésről!
Érdemes feljegyezni a súlycsökkenésünket egy naplóba, vagy naptárba, hiszen ez lesz bizonyítéka annak, hogy valóban jó úton járunk. Nem mellesleg ezeket a feljegyzéseket olvasva erősíthetjük kitartásunkat.

7. Ünnepeld a sikert!
Oszd meg elért eredményeidet olyan webhelyeken, ahol többen egymást bíztatva érik el kitűzött testsúlycsökkentő céljaikat, ugyanis mások elismerése további motiválást jelent majd a számodra.

8. Ha hibáztál, bocsáss meg magadnak!
A drasztikus életmód váltás nem fog sikerre vinni, s akár egy hamburger, vagy egy sültkrumpli is képes elcsábítani bennünket, ami nem azt jelenti, hogy ha már hibáztunk, akkor azonnal fel is kellene adni diétánkat. Érdemes ezért ilyenkor rugalmasan gondolni az étkezésünkre páldául úgy, hogy bár magasabb kalórát fogyasztottunk ebédre, mint eredetileg az tervezve volt, a következő étkezésnél viszont ügyelni fogunk arra, hogy visszatérjünk az egészségesebb ételek fogyasztására, figyelembe véve az előző étkezés kalória többletét.

forrás:
www.healthline.com
www.webmd.com


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-06-04

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.