Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Mogyoróvaj, mint tömegnövelő

A mogyoróvajnak jelentős a fehérje, a B-vitamin, az E-vitamin, a cink, a kálium, a foszfor és a magnézium tartalma.

Megfigyelések szerint egy adag mogyoróvaj, ami kb. 2 evőkanál, közel 200 kalóriát tartalmaz. Amennyiben a tömegnövelés eredeti célunk, akkor érdemes a mogyoróvajat ételeinkhez adni egy-egy adagot két ételhez és akár egy snackhez naponta, így akár 600 kalóriával is növelhetjük a napi bevitelt, ami súlytöbbletben kb. hetente 0,5 kg testsúlynövekedést eredményezhet.

A mogyoróvaj a testépítők egyik kedvelt tápláléka

Annak érdekében, hogy a testépítők egészségesek maradjanak olyan táplálékra van szükségük, amely sok vitamint és ásványi anyagot biztosít számukra, így ezeket az egészségügyi előnyöket figyelembe véve a mogyoróvaj igen közkedvelt táplálék.

A mogyoróvaj nagyon magas az antioxidánsokban is, ami védelmet nyújt a vérben lévő szabadgyökök által okozott sejtkárosodások ellen. Tartalmaz továbbá nagy mennyiségű egyszeresen telítetlen zsírt is, amely összefüggésben áll a szívbetegség kockázatának csökkentésével.

A testépítőknek ajánlások szerint érdemes körülbelül 0,5 gramm zsírt fogyasztaniuk testtömeg kilogrammonként, amelyből körülbelül egyharmad rész egyszeresen telített zsír kell, hogy legyen. A földimogyoró vaj körülbelül 35 g egyszeresen telítetlen zsírt tartalmaz 100 g-ban, így ebből a szempontból is nagyszerű táplálék.

Fehérjében is gazdag a mogyoróvaj

A fehérje nagyon fontos a testépítők számára, mert ez segít építeni és regenerálni az izomzatot. Az izomépítésre törekvő emberek számára az általános ajánlás az, hogy 1 g fehérjét fogyasszanak testtömeg kilogrammonként, bár sok testépítő ennél többet is alkalmaz céljai eléréséhez.

A földimogyoró vaj fehérje tartalomban is nagyszerű lehetőségeket jelent, ugyanis körülbelül 25 g fehérjét tartalmaz 100 g-ként, ami csak kissé alacsonyabb, mint a csirke vagy a marhahús fehérjetartalma. Mivel azonban a mogyoróvaj kalóriája magas, nem érdemes fő táplálék forrásként használni. Az étkezésekhez hozzáadott egy-két evőkanál mogyoróvajjal viszont növelhetjük a fehérjebevitelt, elkerülve így a túlzott kalóriákat.

A testtömeg növelés egyik alternatívája

Ha kedveljük a mogyoróvajat, akkor számos lehetőség áll a rendelkezésünkre, hogy fogyasszuk, hiszen kiváló étel és alapanyag a konyhában. Érdemes azonban megfigyelni az adott márka összetevőit, ugyanis egyesek nagy mennyiségű hozzáadott sót, cukrot és hidrogénezett olajokat tartalmazhatnak.

forrás:
www.livestrong.com
healthyeating.sfgate.com


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2017-12-08

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Nők és az izomnövelés
Bejegyezve: 2018-02-16
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Magas fehérje tartalmú brokkoli leves
Bejegyezve: 2018-02-15
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Brokkoli az egészséges étrendben
Bejegyezve: 2018-02-14
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id B1-vitamin (tiamin)
Bejegyezve: 2018-02-13
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.