Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Mit egyek reggeli edzés előtt?

A reggeli edzés előtt a legfontosabb, hogy elkerüljük az alacsony vércukorszintet, ami szédülést okozhat az edzés alatt és után. Ezért rendkívül fontos, hogy a reggelivel biztosítsuk a szervezet számára a megfelelő energiát, melyet elsődlegesen a glükóz nyújt a számunkra.

Ahhoz pedig, hogy az élelmiszerekből glikogén készüljön szervezetünkben igen fontos, hiszen az izmok folyamatos energia igénye csak így elégíthető ki, így az egészséges táplálkozásra a nap minden szakaszában érdemes odafigyelni. Mindezzel törekedhetünk ugyanis arra, hogy edzés előtt már egy könnyen emészthető reggelivel is biztosítsuk szervezetünknek a szükséges energiát.

Mikor és mit együnk?

A legjobb, ha az edzés előtt 45 perccel étkezünk reggel. Mivel az ételeket úgy kell megválasztani, hogy azok a lehető legkönnyebben emészthetőek legyenek, a napot korán kezdők számára megfelelő lehet egy pohár gyümölcs turmix, smoothie vagy alacsony zsírtartalmú joghurt gyümölcsökkel.

A magas szénhidráttartalmú ételeket úgy kell kiválasztanunk, hogy az egy közepes mennyiségű könnyen emészthető fehérjét is tartalmazzon. A 100-400 kalóriát tartalmazó edzés előtti snack is megfelelő választás a testedzés előtt, ugyanis megfelelően ellátja a szervezetet energiával anélkül, hogy annak emésztése lassítaná, vagy megerőltetné a szervezetet.

Ha karcsúsodni szeretnénk, akkor a gyümölcs is jó választás, így akár egy banán elfogyasztása is megfelelő energiát biztosít és még a kalória tartomány alsó határán is maradhatunk. Viszont ha éppen a maximális teljesítmény a legfőbb célunk, akkor érdemes a kalória tartomány felső határát célba venni és elfogyasztani egy tál gabonafélét tejjel, vagy akár sajtos szendvicset gyümölcsökkel.

Kerüljük a túlzottan cukros ételeket!

A komplex szénhidrátokat tartalmazó élelmiszerek tehát jó választásnak bizonyulnak reggel. Az ilyen élelmiszerek közé tartoznak a teljes kiőrlésű gabonafélék, a kenyér, valamint a gyümölcsök, zöldségek, burgonya és az egyéb teljes kiőrlésű búzából készült élelmiszerek.

Amit érdemes elkerülni viszont, azok a cukros ételek, mivel ezek a szervezetből a szükségesnél több inzulint választanak ki, amitől rövid időn belül fáradtnak érezhetjük magunkat, s így az edzés sem lesz olyan hatékony, mint ahogyan elterveztük.

A reggeli elhagyása nem jó zsírégető!

Egyes tanulmányok szerint a reggeli edzés jó zsírégető, mivel az éjszakai alvás során a testünk felhasználja energia raktárait és a reggeli elhagyása fokozza az edzés alatt a zsírokban tárolt tápanyagok felhasználását. Ebben azonban nem lehetünk biztosak, hiszen senki nem tudja magáról, hogy teste az edzésre elegendő glikogént és zsírt tartalmaz avagy sem. Így tápanyag hiány miatt a testünk leginkább az izmainkból fog táplálkozni, ami azt jelenti, hogy magunk ellen dolgozunk. Érdemes ezért minden esetben az ajánlottak szerint edzés előtt reggelizni.

forrás:
www.livestrong.com
healthyeating.sfgate.com
www.nutriliving.com


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-05-30

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.