Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Miért olyan kedvelt gyümölcs az avokádó?

Miért olyan kedvelt gyümölcs az avokádó? Az avokádó azon kivételes gyümölcsök közé tartozik, ami jelentős mennyiségű többszörösen telítetlen zsírsavakat tartalmaz, melyet az emberi szervezet nem képes önmaga előállítani, viszont rendkívül fontos működése számára.

Az avokádó összetételére jellemző, hogy 73% vizet, 15% zsírt, 8,5% szénhidrátot (többnyire rostokat) és 2% fehérjét tartalmaz.

Más gyümölcsökhöz képest az avokádó nagyon kevés cukrot tartalmaz.

Fél avokádó (kb. 68 g) csak 0,5 g cukrot tartalmaz glükóz, fruktóz és galaktóz formájában. A nettó emészthető szénhidrát 100 g avokádóban mindössze 1,8 g. Az alacsony cukortartalom miatt nagyon alacsony a glikémiás index száma, ami azt jelenti, hogy a vércukorszintet nem emeli meg jelentősen.

Rengeteg rostot tartalmaz

Egy fél avokádó 4,5 g rostot tartalmaz, mely fontos táplálkozási összetevő, mert számos egészségügyi előnye van, így szabályozhatja az étvágyat, táplálja a bélben lévő jótékony baktériumokat és csökkenti számos betegség kialakulásának kockázatát.

Számos vitamin és ásványi anyag is megtalálható benne

Az avokádó a többszörösen telíttetlen zsírokkal együtt a zsírban oldódó E-vitaminnal is hozzájárul egészségünkhöz. De megtalálható benne számos B-vitamin (B1, B2, B3, B5, B6, B12) A-, C-, E-, K- vitamin, folsav, valamint több ásványi anyag is, úgy mint a kalcium, vas, magnézium, foszfor, kálium, nátrium és cink.

Az avokádó felhasználása

Az avokádónak sokféle fajtája létezik, melyeket színük, méretük és alakjuk szerint különböztethetünk meg. Általában körte alakúak és sok különböző zöld árnyalatban találkozhatunk velük, a halványzöldtől a majdnem feketéig.

Az avokádót nyersen is lehet fogyasztani, de általában kedvelt alapanyaga az egészséges életmódot folytatók számára süteményeknek, salátáknak, turmixoknak, krémeknek, önteteknek, töltelékeknek, egyszóval bármihez felhasználható.

Magas B6 -vitamin tartalma miatt különösen ajánlott azok számára, akik sok húst fogyasztanak.

forrás:
(1)Dr. Schiegfried Schlett, A 100 legfontosabb élelmiszer, fordította: Striker Judit, M-Érték kiadó Kft, Budapest, 2008.
(2)www.medicalnewstoday.com/articles/318620.php
(3)ndb.nal.usda.gov/ndb/foods/show/2156


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2017-11-20

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Nők és az izomnövelés
Bejegyezve: 2018-02-16
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Magas fehérje tartalmú brokkoli leves
Bejegyezve: 2018-02-15
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Brokkoli az egészséges étrendben
Bejegyezve: 2018-02-14
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id B1-vitamin (tiamin)
Bejegyezve: 2018-02-13
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.