Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Mi a fehérje por?

A fehérjeporok állati vagy növényi eredetű élelmiszerekből, például tejtermékekből, tojásból, rizsből vagy borsóból vonják ki. Jellemzően egyes fehérje porokat vitaminokkal és ásványi anyagokkal is kiegészítenek.

Három formája van:

  1. Fehérje koncentrátumok: Általában körülbelül 60-80% fehérjét tartalmaznak, a fennmaradó 20-30% kalóriát a zsír és a szénhidrát adja.
  2. Fehérje izolátumok: A fehérje izolátumok egy másik szűrési eljáráson is keresztül mennek, mely során eltávolítják a zsírokat és a szénhidrátot, tovább koncentrálva a fehérjét. A fehérje izolátum porok körülbelül 90-95% fehérjét tartalmaznak.
  3. Fehérje hidrolizátumok: Ezek előállításánának fontos lépése, hogy az eljárás során megszakítják az aminosavak közötti kötéseket, ami lehetővé teszi a szervezet számára a gyorsabb felszívódást. A hidrolizátumok az inzulinszintet jobban megemelik, erre példa a tejsavóprotein is. Általánosságban elmondható, hogy fokozzák az izomnövekedés reakcióját.

Szükségünk van rá avagy sem?

Általános tapasztalatok szerint nem mindenkinek lesz előnye a fehérje por kiegészítők formájában történő alkalmazásának. Ha egy jól összeállított étrendünk van, ami már jó minőségű és fehérjében gazdag, valószínűleg nem sok különbséget lehet majd látni a fehérje por étrendhez való hozzáadásával.

Azonban a sportolók és azok az emberek, akik rendszeresen súlyzós edzéseket végeznek, úgy gondolják, hogy a fehérjetartalmú készítmények alkalmazása segíti az izomnövekedést és a zsírégetés is maximalizálható általuk. Mindamellett, hogy olyan egyének számára is előnyösek lehetnek, akiknek nehézségeik vannak a fehérje igényeinek kielégítésében kizárólag a táplálékkal. Ilyenek lehetnek például a betegek, idősek, vagy vegetáriánusok és a vegánok is.

forrás: www.healthline.com


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2017-11-24

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.