Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Metionin

A metionin a kéntartalmú aminosavak egyike, a cisztein és a taurin prekurzora. Esszenciális aminosav, melyet a szervezet a kreatin előállításához használ, de számos más sejtfunkcióban fontos szerepet játszik.

A szervezetnek sok metioninra van szüksége ahhoz, hogy két másik kéntartalmú aminosavat, ciszteint és taurin hozzon létre, amelyek segítik a szervezetet a toxinok eltávolításában, erős, egészséges szöveteket hozva létre, valamint hogy elősegítsék a szív- és érrendszer egészségét.

A metionin szükséges ahhoz is, hogy kreatin jöjjön létre, mely elsősorban az izomszövetekben található meg, valamint az izmok mozgásának energiáját biztosítja, és a rövid, intenzív edzések során fokozza az atlétikai teljesítményt is. A kreatin minden izomfunkcióhoz szükséges, így támogatja a szív és a keringési rendszer normális működését.

A metionin elengedhetetlen továbbá a bőr, a körmök és a kötőszövet kialakításához használt egészséges kollagén kialakulásához, és segít csökkenteni a gyulladásos hisztaminok szintjét a szervezetben. A túlzott hisztamintermeléssel kapcsolatos betegek, például az ízületi gyulladás és a krónikus allergia, a metionin-kiegészítés előnyeit élvezhetik.

Előzetes kutatások szerint a metionin a pancreatitis (hasnyálmirigy gyulladás) és a Parkinson-kór tüneteinek kezelésében is segíthet. Úgy gondolják, hogy hasznosnak bizonyul a húgyúti fertőzések kezelésében is; így az áfonyában lévő metionin segít megakadályozni, hogy a baktériumok a húgyutak falához tapadjanak és szaporodjanak.

A metionin megtalálható húsfélékben, a halban, a babban, a fokhagymában, a lencsében, a hagymában, a tojásban, a joghurtban, a szójababban és a magokban.

forrás:
www.tysonnutraceuticals.com/aatron-medical-service/methionine
www.winchesterhospital.org/health-library/article?id=21792
www.vitaminstuff.com/methionine.html


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2018-04-12

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Triptofán
Bejegyezve: 2018-04-26
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Valin
Bejegyezve: 2018-04-25
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A glükóz szerepe a szervezetben
Bejegyezve: 2018-04-24
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A tej, mint fehérjeforrás
Bejegyezve: 2018-04-23
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.