Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Mennyi szénhidrát kell a fogyáshoz?

Mindenkinek szüksége van szénhidrátokra, viszont minden egyén ideális bevitele számos tényezőtől függ - ide értve az életkort, a nemet, a magasságot, a súlyt, az aktivitás szintjét, a genetikát és így tovább. Az átlagos napi 2000 kalóriát tekintve a szénhidrát körülbelül 225 grammot tesz ki. Ez a szénhidrát a napi kalóriának körülbelül 45 %-át jelenti.

Ahhoz, hogy meg tudjuk állapítani mennyi szénhidrátra van szükségünk naponta ahhoz, hogy lefogyjunk egyszerű a %-okat figyelembe véve kiszámítani. Az átlagosan ajánlott napi kalóriánál kevesebb esetén, ki kell számolni annak 45 százalékát, vagyis például, ha 1800 kalóriás étrendet követünk, akkor napi 202 gramm szénhidrátot kell magunkhoz venni.

Mit szabad fogyókúra alatt enni?

Fogyókúra ideje alatt is biztosítanunk kell a megfelelő mennyiségű és minőségű tápanyagokat. Ezért érdemes úgy összeválogatnunk az alapanyagokat amelyek támogatják fogyókúránkat. Elsőre talán nehéznek tűnhet a szénhidrát megfelelő mennyiségű fogyasztása, de vannak egyszerű irányelvek, amelyeket követve segíthet tartósan a megszokottnál alacsonyabb szénhidrát bevitelhez tartani magunkat.

  • Érdemes legelőször is keményítőtartalmú zöldségeket fogyasztanunk, ilyen pl. a spenót, sárgarépa, saláta, zöld káposzta vagy gomba, kukorica, krumpli, tök, zöldborsó, szárított bab, teljes kiőrlésű gabonafélék, így a barna rizs, az árpa és a zabpehely is jó teljes kiőrlésű választék.

  • Mindezt érdemes kiegészíteni alacsony zsírtartalmú fehérjével, melyek szerint megfelelő például a bőr nélküli csirke vagy pulyka, a lazac vagy a harcsa, de akár a marhahús is.

  • Étrendünknek továbbá érdemes tartalmaznia kis adag gyümölcsöt vagy alacsony zsírtartalmú tejterméket is. Emellett fontos lenne olyan ételeket is fogyasztani, amelyek egészséges zsírokat tartalmaznak, mint például olívaolaj, avokádó, magok és diófélék.

  • Továbbá fontos, hogy a cukrot illetve a cukor tartalmú ételeket és italokat kerüljük, helyette válasszuk inkább az alacsony kalóriatartalmú italokat, például a vizet és a teát illetve a kávét is fogyasszuk lehetőleg cukor nélkül.

Szénhidrát visszaszorítása

Szénhidrátra tehát szüksége van a szervezetnek, hogy megfelelően működjön, így semmiképpen sem ajánlott azt drasztikusan elvonni magunktól.

A legjobb, ha követjük az egészséges táplálkozásra összpontosító étrendet, nem pedig a szénhidrátok korlátozására koncentrálunk. Az alacsony szénhidráttartalmú diéták ugyanis ígérhetik, hogy segítenek a testsúlycsökkenésben, viszont közülük némelyik tápanyaghiányban hagyhatja követőjét. Ezért étkezési szokásaink drasztikus változatása esetén dietetikussal is érdemes lehet konzultálni.

forrás:
www.healthline.com
www.livestrong.com


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-01-17

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Triptofán
Bejegyezve: 2018-04-26
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Valin
Bejegyezve: 2018-04-25
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A glükóz szerepe a szervezetben
Bejegyezve: 2018-04-24
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A tej, mint fehérjeforrás
Bejegyezve: 2018-04-23
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.