Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Mennyi fehérje kell edzés után?

Az edzés utáni időszakban a fehérje fontos szerepet játszik az izmok helyreállításában, regenerálódásában és az izmok növekedésében.

Tanulmányok szerint pedig a szervezet fehérje igénye eltérő lehet az edzés utáni időszakban is, hiszen minden sport más, így azoknak, akik kisebb erőkifejtést végeznek kisebb, míg akiknek nagyobb izomtömegük van, ők nagyobb mennyiségű fehérjét igényelnek.

Miért fontos a fehérje az edzés után?

Táplálkozás és izomfehérjeszintézis című 2009-es tanulmány szerint edzés után a protein szintézis maximális stimulálásához 25 gramm fehérje elfogyasztása szükséges. További tanácsként szolgál a tanulmány, hogy a maximális hatás érdekében az edzés után két órán belül kell az adott mennyiségű fehérjét elfogyasztani.

Azoknak a sportolóknak, illetve testépítőknek azonban, akik napi rendszerességgel végeznek testmozgást, edzés után nagyobb mennyiségű fehérjére van szükségük az izomszintézis stimulálása érdekében. Számukra akár 30-40 gramm fehérje is szükséges lehet azért, hogy eredményesen újjáépítsék izomzatukat a megerőltető gyakorlatok után.

A fehérje italok kényelmesek, de a fehérje természetes formában is pótolható

A Canadian Chiropractic Association folyóirata szerint a szója, a tejsavó és a kazein fehérje minden edzés után hasznos. De nem csak protein por formájában hasznos az edzés utáni fehérje pótlása, hiszen számos élelmiszerben is megtalálhatóak az aminosavak, beleértve a húsokat, a babot, a dióféléket, a magokat és a tejtermékeket is.

Azok a személyek tehát, akik napi két vagy több órát töltenek edzőteremben és specifikus teljesítménycélokat kívánnak elérni, izomtömeget akarnak felépíteni, vagy napi többszörös edzést végeznek, bizonyosan eredményesebben fejlődnek, ha elegendő szénhidrátot és fehérjét fogyasztanak edzés után.

forrás:
www.livestrong.com
www.caloriesecrets.net


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-05-16

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.