Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Marhahús tápanyagtartalma

A marhahús vörös húsnak minősül, amely nagyobb mennyiségű vasat tartalmaz, mint a csirke vagy a hal. Emellett a friss, sovány marhahús gazdag különböző vitaminokban és ásványi anyagokban, különösen vasban és cinkben, ezért egészséges táplálékként ajánlott.

A marhahús tápanyag információi

A marhahús elsősorban fehérjéből áll és különböző mennyiségű (az állat fajtájától, tartásától függően) zsírt tartalmaz, mely az íze mellett jelentősen megemeli a hús kalóriatartalmát.

A marhahúsban lévő fehérje nagyon tápláló, mely elősegíti az izmok fenntartását és növekedését. Minden esszenciális aminosavat tartalmaz ezért teljes értékű fehérjeforrásnak számít. A sovány, főtt marhahús fehérje tartalma 26-27% között van.

A következő vitaminok és ásványi anyagok bőségesek a marhahúsban:

  • B12-vitamin: Az állati eredetű élelmiszerek, mint például a hús, az egyetlen táplálékforrása a B12-vitaminnak, amely lényeges tápanyag, hiszen fontos a vérképződéshez, az agy és az idegrendszer működéséhez.
  • Cink: A marhahús nagyon gazdag cinkben, ami olyan ásványi anyag, amely fontos a test növekedéséhez és karbantartásához.
  • Szelén: A hús általában gazdag szelénforrás, amely lényeges nyomelem, hiszen számos funkcióért felelős a szervezetben.
  • Vas: Nagy mennyiségben található a marhahúsban a vas, főleg heme formában, amely nagyon hatékonyan szívódik fel.
  • Niacin: A niacin más néven B3-vitamin, számos fontos funkcióért felelős a szervezetben. Az alacsony niacinbevitel összefügg a szívbetegség fokozott kockázatával.
  • B6-vitamin: A B6-vitamin fontos a vérképződés szempontjából, mely szintén megtalálható nagyobb mennyiségben a marhahúsban.
  • Foszfor: A foszfor széles körben megtalálható más élelmiszerekben is, de nagyon fontos a test növekedéséhez és karbantartásához is.

A marhahús sok más vitamint és ásványi anyagot is tartalmaz, ám kisebb mennyiségben:

  • B2-vitamin
  • E-vitamin
  • K-vitamin
  • Kalcium
  • Magnézium
  • Kálium
  • Nátrium
  • Réz
  • Mangán
  • Fluorid

A marhahús fontos táplálék

A kutatások rendszeresen vizsgálják a különböző betegségek kialakulásának kockázatait, így a vörös húsok fogyasztásával kapcsolatosan is. A megfigyelések rendkívül szerteágazóak, ugyanis egyértelműen nem bizonyítható, hogy a vörös húsok fogyasztásának egészségre gyakorolt káros hatása lenne. Egyes vizsgálatok kifejezetten arra következtetésre jutottak, hogy általánosságban a magas húsfogyasztás kevesebb rost bevitelt eredményez, ami a húsok magas tápanyagértékére vezethető vissza. Ám a táplálékok megfelelő összeállításával, így a húsok a gabonákkal, a zöldségekkel és a gyümölcsökkel napi ajánlott mennyiségben fogyasztva az egészséges táplálkozás részei lehetnek, mely megállapítás a marhahús fogyasztására is érvényes.

forrás:
nutritiondata.self.com
www.health-alternatives.com
www.healthline.com


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-03-27

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.