Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Magas folsav tartalmú zöldségek és gyümölcsök

Sok táplálék kiváló forrása a folsavnak, így gyümölcsökben és zöldségekben, továbbá a teljes kiőrlésű gabonákban és a babban is nagy mennyiségben megtalálható, mégis egyesek ezek közül kiemelten nagy mennyiségben tartalmazzák.

Sötét levélű zöldségek

A sötét levelű zöldségek, így a spenót, a fejes káposzta, a kelkáposzta és a római saláta napi étrendbe történő beillesztése azonnali lökést ad a folsav beviteléhez. Csak egy nagy tányér ezekből a finom leveles zöldekből majdnem a teljes napi folsav igényeinket kielégíti.

Brokkoli

A brokkoli az egyik legjobb választás a nagy mennyiségű folsav forrásnak. Csak napi 175 g brokkoli biztosítja a napi folsav szükséglet körülbelül 26% -át, mindemellett számos más fontos tápanyagot is, melyeket leginkább a brokkoli nyersen vagy lassú párolással elkészített formában fogyasztva biztosít a számunkra.

Spárga

A növényi források közül a spárga az egyik legtöbb folsavat tartalmazó élelmiszer. 175 g főtt spárgát elfogyasztva 262 mikrogramm folsavat vehetünk magunkhoz, ami a napi szükségleteink mintegy 65%-át teszi ki. A spárga nem csak ízletes, de tele van további fontos tápanyagokkal is, így a K-vitamin, a C-vitamin és az A-vitamin is biztosított fogyasztásával a számunkra.

Gyümölcsök

Sok gyümölcs tartalmaz folsavat, de a citrusfélékben található meg a legnagyobb mennyiségben, különösen a narancs gazdag folsavforrás. Egyéb folsavban gazdag gyümölcsök közé tartozik még a papaya, a grapefruit, a szőlő, a banán, a sárgadinnye és az eper, de kis mennyiségben például a málnában, az őszibarackban és a banánban is megtalálható.

forrás:
www.globalhealingcenter.com
www.livestrong.com
ods.od.nih.gov


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-03-02

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.