Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Kezdő izomépítő tippek nőknek

Mindenki szeretne gyorsan formás izmokat építeni, ám az csak hosszú idő elteltével válik kifejezővé, még ha pár hónap elteltével látszólag fel is fedezzük a rendszeres mozgás pozitív hatásait magunkon. De természetesen mindenkinek el kell kezdenie valahol, ehhez pedig a következő néhány tipp a segítségünkre lehet.

1. Legalább hetente háromszor végezzünk súlyzós edzést

Növekedés csak az izom aktív igénybevételével történik. A folyamatos munka hatására pedig az izom erősebbé és nagyobbá válik. Az edzésnek mindig kihívást kell jelentenie, ezért a súlyok megfelelő kiválasztása mindig fontos szempontot jelentenek.

2. Fehérjében dús étkezés

A fehérjék az izomszövet építőkövei, ezért ha keményen edzük izmainkat, biztosítani kell számukra az elegendő fehérjét annak érdekében, hogy segítsük az izomsejtek helyreállítását és regenerálódását.

3. Csökkentsük a szénhidrátok bevitelét, de ne szüntessük meg teljesen

Az inzulin jelenlétében nem tud zsírt égetni szervezetünk és minden alkalommal, amikor cukrot vagy szénhidrátot fogyasztunk, testünk inzulint szabadít fel. Mégis, a szénhidrátok fontosak, hiszen az agy számára üzemanyagot jelentenek, továbbá a szervezet előnyben részesíti a szénhidrátokat, mint energiaforrást, ezért teljesen elhagyni nem érdemes. A szénhidrátok fogyasztásának legelőnyösebb ideje edzés előtt van.

4. Együnk sok zöldséget

Nem csak kalóriát, tápanyagot, vitaminokat és ásványi anyagokat nyújtanak számunkra, hanem emésztésükhöz a test további energiát használ el, kiváltképpen, ha nyersen fogyasztjuk őket.

5. Táplálkozzunk helyesen

A nők egyik legnagyobb hibája, hogy visszaszorítják az étkezéseiket a testsúlycsökkenés elérése érdekében, ahelyett, hogy megadnák szervezetüknek mindazt a tápanyagot, amelyre egyébként szükségük volna az izomgyarapodáshoz és a zsírvesztés elérése érdekében. A helyes étrend ugyanis tartalmazza mind a fehérjét, az összetett szénhidrátokat és a jó zsírokat is.

Az önmegtartó magatartás csak lelassítja az anyagcserét és hosszú távon még nehezebb lesz megszabadulni a felesleges testsúlytól és elérni eredeti alakunkat.

6. Ne vigyük túlzásba a kardiót

Ha csökkenteni szeretnénk a testzsírt és izmot szeretnénk építeni mindenképpen fontos, hogy ne vigyük túlzásba a kardió jellegű edzéseket, mint például a hosszú távú futást vagy a kerékpározást. Mindezek a mozgásformák ugyanis izomveszteséggel járnak, ha nem megfelelően alkalmazzuk őket. Lehetőségeink szerint érdemes az említett kardió edzéseket inzenzíven végezni, mint például 2-3 rövid szakaszra bontani a kardió edzésünket, melyben a nagy intenzitású mozgást felváltva a lassabban végzett gyakorlattal hatásosabb eredményeket érhetünk el vele. Természetesen azokon a napokon amikor nem súlyzós edzést végzünk, tökéletes kiegészítői lehetnek a különböző kardió gyakorlatok az edzéstervünknek.

7. Nem számít mit mutat a mérleg

Ha testösszetételünk megváltozik, nagyobb lesz az izomtömegünk és kevesebb a zsírtömegünk, aminek köszönhetően máris észrevehetően formásabb külsőnk lesz, amelyet nem feltétlenül fog a mérleg visszatükrözni, mivel az izom tömege nagyobb, mint a zsíré. A nagyobb izom viszont több energiát igényel, ezért nem csak tartósabb lesz az eredményünk, ha az izmokra koncentrálunk, de a mérleg helyett kárpótol majd minket a kisebb ruhaméret illetve a formás idomok, amelyet magunkon a tükörbe nézve is tapasztalhatunk.

8. Legyünk türelmesek

A test formálása időbe telik. Ha a gyors súlycsökkenés eredeti célunk, akkor fontos, hogy a megfelelő edzésformákat válasszuk annak érdekében, hogy az értékes izomszövet elvesztése nélkül veszítsük el a zsírt. A legjobb módszer a testzsír csökkentésére pedig az izomtömeg növelése.

forrás: www.womenshealthandfitness.com.au


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-02-12

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Nők és az izomnövelés
Bejegyezve: 2018-02-16
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Magas fehérje tartalmú brokkoli leves
Bejegyezve: 2018-02-15
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Brokkoli az egészséges étrendben
Bejegyezve: 2018-02-14
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id B1-vitamin (tiamin)
Bejegyezve: 2018-02-13
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.