Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Kazein vagy tejsavófehérje?

Bár elsőre mindenki úgy gondolja, hogy a fehérjeporok csak súlyzós edzéseket végzők számára és profi sportolóknak ajánlottak, szinte mindenki részesülhet az edzés kiegészítéseként a megfelelő tápanyagok bevitelének előnyeivel, amelyet a fehérje tartalmú porok egyszerűen megkönnyítenek.

Néhány különbség a kazein és a tejsavófehérje között

A kazein fehérje az elágazó láncú aminosavak alacsonyabb százalékát képviseli a tejsavófehérjéhez képest, ami az egyik oka annak, hogy lassabban emészthető és hosszabb ideig is dolgozik a szervezet annak hasznosításán.

A kazein viszont hosszú ideig táplálja aminosavakkal az izmokat alacsony szinten, ezáltal segíti a sejtek fehérje szintézisét, még akkor is, amikor a test normális esetben leállítja saját izmait, hogy táplálhassa magát, például amikor egy ideig nem étkeztünk. Ezért nevezik a kazeint antikatabolikusnak.

A kazeinhez képest a tejsavó egy gyors fehérjeforrás, ami azt jelenti, hogy az aminosavak gyorsan felszívódnak és felhasználódnak, azonban hamarabb elhagyja a testet, mint a kazein.

Röviden összefoglalva
Kazein:

  • lassabban emészthető
  • hosszabb ideig marad a testben és hosszabb ideig dolgozik
  • az elágazó láncú aminosavak alacsonyabb százalékban találhatóak meg benne
  • megakadályozza a szervezetet abban, hogy lebontsa az izmokban már elérhető aminosavakat
  • kis mértékben fokozza a fehérje szintézisét

Mikor ajánlott? Lefekvés előtt, vagy nassolni való helyett, az elkülönített étkezések között, hogy csökkentse az éhségérzetet.

Tejsavófehérje:

  • gyorsabban emészthető
  • gyorsabban elhagyja a testet, mivel gyorsabban dolgozik
  • több ként tartalmaz
  • nagy mértékben fokozza a fehérje szintézist

Mikor ajánlott? Edzés előtt és után, hogy táplálékkal lássa el a sérült izmokat.

forrás: draxe.com


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2018-06-01

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.