Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Izomépítés a különböző korosztályokban

A különböző korokban változóan reagál a testünk a nehéz súlyok emelésére. De bármikor is foglalkozunk testünkkel ily módon, az a kor előrehaladtával is látványos eredményeket mutat.

A tökéletes kor az izomnövelésre

20 és 30 év között a legtöbb ember teljesen felnő, így 20 év után bárki biztonságosan elkezdheti a nehezebb súlyok emelését. Ez az idő az életben ugyanis, amikor a nagyobb súlyok emelését követően a legrövidebb az izmok regenerálódási ideje.

Ezeket az éveket tehát érdemes kihasználni, ugyanis a kor előrehaladtával egyre nehezebb megszerezni és megtartani az izmokat, mely egyébként természetesen is a kor előrehaladtával bekövetkező jelenség mindenkinél.

Az izmok helyreállítása a 20-as években a maximális erő kifejtést követően kb. két nap. 30 éves korig négy napos regenerálódási időre lehet számítani és még azt is érdemes beleszámítani, hogy a rgenerálódási periódusok személyenként változnak. Míg a könnyebb súlyokat emelő kezdőknek csak két napra van szükségük, azok, akik rendkívül nehéz súlyokat emelnek, akár hetven napra is szükségük lehet, függetlenül az életkoruktól.

A kor, amely biztosítja, hogy erősek és egészségesek maradjunk

A 30 éves korban az izom ereje és a gyógyulási képesség az elöregedés következtében 10 százalékkal gyengébb, mint 20 éves korban továbbá minden év elteltével körülbelül 1 százalékos gyengülés tapasztalható megfigyelések szerint.

30 éves kortól kezdve körülbelül négy naptól hét napra növekszik a regenerációs idő, mely 50 éves korig figyelhető meg. Ahhoz, hogy elérjük a legnagyobb növekedést a tömeget és az erőt illetően, ebben az időben érdemes a test változásaira jobban odafigyelni és az edzést intenzitását és programját a változásokhoz célszerű igazítani.

50 éven túl

50 éven túl az izom, a csont és a szövetek természetes módon gyengébbek és a hormontermelés is lecsökken. A kutatások viszont azt mutatják, hogy a testépítés ellensúlyozza ezt a hatást. 50 éves kor után a súlycsökkentés és a pihenési idő növelése az egyéni igények alapján történik, viszont akik ebben az életkorban is foglalkoznak az izomépítéssel nem csak erősek maradnak, de sokkal fiatalabbak is, mint a korosztályukban lévő átlagos életmódot folytatók.

forrás: www.livestrong.com


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-04-09

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Triptofán
Bejegyezve: 2018-04-26
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Valin
Bejegyezve: 2018-04-25
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A glükóz szerepe a szervezetben
Bejegyezve: 2018-04-24
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A tej, mint fehérjeforrás
Bejegyezve: 2018-04-23
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.