Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Izoleucin és leucin természetes forrásai

A leucin, az izoleucin és a valin együtt alkotják az elágazó láncú aminosavakat. Ezek az aminosavak pedig azért olyan fontosak a sportolók számára, mert elsődleges szerepet játszanak az izomregenerációban az erőteljes edzések után.

Természetes formában is elérhető az izoleucin és a leucin a fehérjében gazdag élelmiszerekben, viszont egyes források bőségesen tartalmazzák ezeket az aminosavakat, nem úgy, mint mások. Nézzük kiemelten melyek azok a táplálékok, amelyekkel nagyobb mennyiségben hozzájuthatunk az említett aminosavakhoz.

Izoleucin
Állati eredetű izoleucin tartalmú élelmiszerek:

  • pulykahús
  • marhahús
  • sertéshús
  • csirkehús
  • hal
  • tojás
  • túró
  • máj
  • tej

Növényi eredetű izoleucin élelmiszerek:

  • szójabab
  • szárazbab
  • rozs
  • mandula
  • kesudió
  • tökmag
  • napraforgómag
  • szezámmag
  • lencse
  • csicseriborsó

Leucin
Állati eredetű leucin tartalmú élelmiszerek:

  • marhahús
  • csirkehús
  • tojás
  • máj

Növényi eredetű leucin élelmiszerek:

  • szójafehérje
  • szójabab
  • teljes kiőrlésű búza illetve liszt
  • barna rizs
  • mandula
  • brazil dió (paradió)
  • kesudió
  • tökmag
  • limambab (holdbab)
  • csicseriborsó
  • lencse
  • kukorica

forrás:
www.natural-homeremedies.org
nutritiondata.self.com
www.livestrong.com
www.eatthismuch.com
books.google.co.in, Amino Acids in therapy, Leon chaitow, Healing Arts Press, Rochester, Vermunt, 1988.


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2018-02-19

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Testépítő reggeli
Bejegyezve: 2018-06-20
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Edzés előtt fehérje
Bejegyezve: 2018-06-19
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Proteines zabkása
Bejegyezve: 2018-06-18
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Bogyós gyümölcsök az egészségünkért
Bejegyezve: 2018-06-15
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.