Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
A hús, mint fehérje- és zsírforrás

Az emberi test felépítésében a fehérjék a legfontosabbak. Közülük is leginkább az esszenciális aminosavak, amiért azokat táplálék formájában kell bevinnünk. A megfelelő minőségű és mennyiségű fehérjéket a húsok képesek adni amellett, hogy biztosítják a szervezet számára elegendő zsírforrást, így az energiát is.

A nem megfelelő mennyiségű fehérje fogyasztása miatt az immunrendszer ugyanis legyengül és ezáltal fokozottan ki van téve a mikrobás és a vírusos fertőzésekkel szemben, valamint az allergiával és egyéb daganatos megbetegedésekkel szemben is gyengül védekező képessége.

A húsok biológiai értéke kiváló

A húsok azonkívül, hogy kedvező mennyiségben és minőségben kínálják számunkra a napi esszenciális aminosavakat, az anyatejhez és a tojásfehérjéhez hasonlított biológiai értéke a különböző húsféléknek is kellően biztosított. Így biológiai értékét tekintve a marhahús, a sertés, a baromfi és a halhús jellemzően kedvező hasznosulását figyelembe véve napi 55 g fogyasztás elegendő belőlük. Ezzel szemben a növényi eredetű fehérjék rossz hasznosulása miatt azokból kétszer annyit kell fogyasztani a napi kellő mennyiségű fehérje biztosítása érdekében.

A húsok vitaminokat is tartalmaznak

A sovány húsok ajánlott mennyiségű fogyasztás mellett az optimális zsírbevitelről is gondoskodnak, amelyek nem csak a sejtek építőkövei, de a zsírban oldódó vitaminok hordozói is egyaránt. De a hús, mint vitaminforrás is megállja a helyét, ugyanis a húsok sok B1-, B2-, B6- és B12-vitamint is tartalmaznak.

Fontos ásványi anyagok a húsban

A húsokban a szervezet számára fontos ásványi anyagok is megtalálhatóak. A makro elemek közül a nátrium, a kálium, mikro elemek közül pedig a vas és a cink gondoskodnak arról, hogy a sejtek, valamint a szervek kiegyensúlyozottan működjenek.

forrás: Csapó János, Albert Csilla, Csapóné Kiss Zsuzsanna, Funkcionális élelmiszerek, Scientia Kiadó, Kolozsvár, 2016.


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2018-03-28

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.