Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Hogyan fogyjunk le fehérjével?

A Johns Hopkins Egyetem tanulmánya szerint egy étrend, amelyben a kalória körülbelül egynegyede (megközelítőleg 60 %-al több, mint az ajánlott 10-15 %) ha sovány fehérjeforrásokból származik, csökkenti a vérnyomást és az LDL koleszterin szintet. Más kutatások szerint pedig a fehérjében gazdag táplálkozás segít megelőzni az elhízást, a csontritkulást és a cukorbetegséget.

Mire alapozzák a fehérje fogyasztó hatását?

A magas fehérjetartalmú étrend telíti a gyomrot, ezért csökken az éhség az alacsonyabb fehérje étrendhez képest, ami sokkal könnyebbé teszi a kalória csökkentését az egyének számára.

Másik előnyként említik, hogy azon kívül, hogy csökken az étvágy, felgyorsul az anyagcsere, ami pedig változást okoz számos súlyszabályozó hormon működésében. Ezért a fehérje diéta segíthet a testsúly és a hasi zsír csökkentésében, számos különböző mechanizmussal együtt működve sokak szerint hatékonynak bizonyul.

Hogyan működik?

Annak érdekében, hogy az agy meghatározza, mikor és mennyit kell ennünk, többféle típusú információt kezel. Az agy számára ugyanis a legfontosabb jelek közé tartoznak azok a hormonok, amelyek szintjei az étkezés során megváltoznak.

Kutatások szerint a magasabb fehérjebevitel ténylegesen növeli az étvágycsökkentő hormonok szintjét, miközben csökkenti az éhség hormon szintjét.

A szénhidrát és a zsír fehérjével való helyettesítésével tehát csökkenthető az éhség hormon és növelhető a telítettség jelző hormonok szintje. Ez az éhség jelentős csökkenéséhez vezet, ami a fő oka annak, hogy a fehérje segít a fogyásban. Mindezeknek köszönhetően összességében naponta kevesebb kalóriát fogyasztunk.

Nem minden fehérje egyenlő értékű

Míg a diófélék, a teljes kiőrlésű gabona és a zöldségfélék elméletileg számítanak a fehérjebevitel szempontjából, viszont nem tartalmazzák mind a kilenc olyan aminosavat, amelyet a szervezetnek szüksége van a sovány izomépítéshez. Azok, amelyek teljes fehérjeként ismeretesek, tipikusan állati termékekben találhatók meg. A legjobb állati eredetű tápláléknak elsősorban ezért a bőr nélküli fehér csirke vagy pulykahús, a tenger gyümölcsei, az alacsony zsírtartalmú tejtermékek, a sertésbordák és a sovány marhahús számítanak.

Gyors anyagcsere éjjel és nappal

Elméletek szerint tehát a magas fehérjebevitel javítja az anyagcserét, ami azt eredményezi, hogy a szervezet több kalóriát éget el éjjel és nappal még alvás közben is. Nem mellesleg, segíti leküzdeni a vágyat az esti snackek iránt, amely további előnnyel jár a testsúlyunk karbantartásában. Az alacsony kalóriafelvétel feltételezések szerint pedig mindaddig fennmarad, amíg a fehérje bevitelt magasabb szinten tartják anélkül, hogy a napi kalória bevitelt számolni kellene.

A fehérjében gazdag táplálkozás tehát segít kordában tartani a testsúlyt, segít izmot építeni és nem mellesleg telíti a gyomrot, mely további támogatást jelent mindazoknak, akik ebben a formában szeretnék testsúlyukat illetve testösszetételüket javítani. Természetesen mint minden egyéb diéta esetében a fehérje napi bevitelének növelésekor is fontos a fokozatosság.

forrás:
www.womenshealthmag.com
www.healthline.com
www.ncbi.nlm.nih.gov
www.livestrong.com


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2018-01-16

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Nők és az izomnövelés
Bejegyezve: 2018-02-16
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Magas fehérje tartalmú brokkoli leves
Bejegyezve: 2018-02-15
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Brokkoli az egészséges étrendben
Bejegyezve: 2018-02-14
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id B1-vitamin (tiamin)
Bejegyezve: 2018-02-13
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.