Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
A görög joghurt, mint fehérjeforrás

Miért fogyassz joghurtot? Íme az első érv: A joghurt sokkal nagyobb fehérjetartalmú, mint a tej. Már ez is jól hangzik, de nézzük meg milyen érvek szólnak még amellett, hogy a joghurt napi szinten étkezésinkben szerepet kapjon.

A probiotikumok megőrzik egészségünket

A görög joghurt probiotikumokkal van tele. A probiotikumok egészséges baktériumok, amelyek támogatják az immunrendszert és csökkenthetik a gyomor problémákat, például a hasmenést és az ezzel járó fájdalmat.

A joghurtban is megtalálható baktériumok egyébként a belekben élnek és mint jó mikroorganizmusok a belekben segítenek megőrizni az egészséget. A joghurtból, mint probiotikumokból származó jó baktériumok egészséges egyensúlya nélkül ugyanis túl sok rossz baktérium keletkezne és károsíthatnák immunrendszerünket.

A görög joghurtnak magas a kalcium tartalma

A kalcium kulcsfontosságú az izomépítéshez, a csontok felépítéséhez és az életfontosságú a szervek működéséhez. A szervezet önmagában nem termel kalciumot.

Természetes B12-vitamin forrás

A szervezetnek szüksége van a B12-vitaminra a vörösvérsejtek kialakításához, agyi funkciókhoz és a DNS szintéziséhez. A görög joghurt erőteljes, természetes alternatívát kínál, ugyanis egy adag görög joghurt akár a napi B12-vitamin 20%-át is fedezheti.

A vegetáriánus emberek számára is remek alternatívát jelent mint B12 forrás.

A benne található kálium kiegyensúlyozza a nátriumot

A görög joghurt egy adagja a napi kálium beviteli értékének akár 6,8% -át is elérheti. A kálium segít a vérnyomás csökkentésében és egyensúlyban tartani a szervezetben a nátriumszintet. Ha magas a nátriumszintünk, érdemes magas káliumtartalmú ételeket fogyasztani.

Hozzájárul az edzés utáni izomszövet regenerációhoz

A görög joghurt gazdag a fehérjéket alkotó aminosavakban amely fehérjék építőelemei az izmoknak és hozzájárul az izomszövet regenerálódásához is kemény edzés után. A joghurtban elkevert gyümölcsök, így a banán, vagy más bogyós gyümölcsök valamint gabonaszemek további vitaminokkal és ásványokkal látják el a szervezetet.

A görög joghurt kiváló jódforrás

Szervezetünk természetesen nem állít elő jódot, ezért fontos, hogy elegendő mennyiséget kapjon az általunk elfogyasztott élelmiszereken keresztül. A jód a pajzsmirigy megfelelő működéséhez fontos, ami pedig az egészséges metabolizmus szempontjából nélkülözhetetlen.

A görög joghurt rendkívül sokféleképpen felhasználható

A görög joghurt sűrű állaga miatt rendkívül széles körben felhasználható a konyhában, legyen az egy reggeli, vagy ebéd, netalán egy sütemény. Nagyszerű alapanyag tehát, mely mellett a többi egészséges fehérjében és vitaminokban gazdag magvak és gyümölcsök alkalmazásával egymást kiegészítve nagyszerű tápanyagot biztosít az étkezések alkalmával. Rengeteg recept hozzávalója és egyre többen próbálják ki a sima joghurt helyett.

forrás: www.healthline.com


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2018-03-30

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.