Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
A futás jótékony hatásai

Mindenki tudja, hogy a futás jó módja annak, hogy formáljuk alakunkat, de nem mindenki tudja, hogy a test szinte minden részére pozitívan hat. Bár valószinüleg nem mindenkinek a legkedveltebb edzésformája, tudva, a futás mit tesz az egészségért, ezentúl másként fogunk rá gondolni.

Javítja az egészséget

A futás valóban nagyszerű módja annak, hogy növeljük általános egészségi állapotunkat. A kutatások szerint ugyanis a futás növelheti a jó koleszterin szintjét, miközben megnöveli a tüdő működését, kapacitását, ezenkívül a futás növeli az immunrendszert is.

Megakadályozza a betegségek kialakulását

Nők esetében a futás hozzájárulhat az emlődaganatok kockázatának csökkentéséhez, emellett segít csökkenteni a stroke, illetve a vérrögképződés kialakulásának kockázatát is. A futás hozzájárul az artériák rugalmasságának fenntartásához és erősíti a szívet, így jelentősen csökkenthető a szívroham kockázata is általa.

Csökkenti a testsúlyt és karbantartja az alakot

A futás az edzések egyik legjobb formája, hiszen hozzájárul a testsúlycsökkentéshez valamint a súlyunk fenntartásához. Ez az egyik legjobb edzésforma az extra kalóriák elégetésére és ez a második leghatékonyabb gyakorlat a kalóriák percenkénti elégetésének.

Növeli az önbizalmat

A futás nem minden előnye fizikai, hiszen a futás észrevehetően lendületet ad az önbecsülésnek. Akkor, ha célokat tűzünk ki magunk elé a futással kapcsolatban, mit várunk el tőle, mit érünk el vele, hogyan érezzük magunkat kocogás után, mindenképpen segíthet abban, hogy magabiztosabbak legyünk, ami sokkal boldogabbá is tesz.

A stressz levezetésének egyik kiváló módja

A stressz számos egészségügyi és hangulati problémát okozhat, így az étvágyat és az alvás minőségét is csökkentheti. De futás közben erőkifejtésre kényszerítjük a szervezetünket, amely megóv a feleslegesen felhalmozott negatív energiától és a felszabaduló hormonok segítenek csökkenteni a feszültséget is.

Depresszió leküzdésében is segít

A depressziós állapotok megszűntetésére és a jó hangulat fenntartásának hatékony módja a futás, még akkor is ha igen nehezen állunk fel ebben az állapotban, érdemes próbára tenni. Ha sikerül rávenni magunkat egy néhány perces futásra, tapasztalni fogjuk, hogy jobb kedvünk lesz, ami az agy által kiválasztott hormonoknak köszönhető. Valójában kevés olyan dolgot találhatunk a világon, amely jobban vagy gyorsabban tudja kezelni a depressziót, mint az egyik legkönnyebben elérhető és megvalósítható testmozgás, a futás.

A futás tehát tényleg hihetetlenül előnyös a test, az elme és a lélek számára. Ahhoz, hogy mindez kiderüljön érdemes kipróbálni, hiszen energikusabbá, koncentráltabbá válunk általa és jobban élvezhetjük az életet is.

forrás: www.active.com


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-03-19

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Triptofán
Bejegyezve: 2018-04-26
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Valin
Bejegyezve: 2018-04-25
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A glükóz szerepe a szervezetben
Bejegyezve: 2018-04-24
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A tej, mint fehérjeforrás
Bejegyezve: 2018-04-23
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.