Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Folsav (B9 vitamin, M-vitamin)

A folsav a B-vitaminok csoportjába tartozik, így hasonlóan a csoport többi tagjához vízben oldódik.

Folsav szerepe a szervezetben:

  • nélkülözhetetlen a vörösvértestek képződéséhez
  • megakadályozza a vérszegénységet
  • elősegíti a fehérjék anyagcseréjét
  • elősegíti a nukleinsavak szintézisét
  • részt vesz az RNS és DNS szintézisében
  • szerepe van a sejtek osztódásában
  • véd az étel mérgezések ellen
  • késlelteti a haj őszülését
  • segíti a B12-vitamin felszívódását.

Érdemes megjegyezni, hogy nagy mennyiségű C-vitamin fogyasztása esetén több folsavra van szükség, ugyanis a C-vitamin miatt gyorsabban ürül ki a folsav a szervezetből. További hasznos tanács alkalmazásával kapcsolatban, hogy a folsav rontja a cink hasznosulását a szervezetben.

Folsav forrásai: feketeszemű bab, búzacsíra, kelbimbó, sárgarépa, tök, földi mogyoró, diófélék, spenót, brokkoli, saláta, csicseriborsó, avokádó, sárgabarack, dinnye, tojássárgája, máj, teljes kiőrlésű búza liszt, hal.

Felnőttek számára ajánlott napi mennyiség (RDA): 200 μg

forrás:
(1)Kürti Gábor: Vitamin ABC, Puedlo Kiadó Kft., 2004.
(2)Amanda Ursell: Vitaminok & ásványi anyagok kézikönyv, fordította: Dedgyesy Zsófia, M-Érték Kiadó Kft., Budapest, 2004.
(3)Earl Mindell: Vitamin Biblia, fordította: Mányai Sándor, kiadó: WestInvest Kft.
(4)Dr. Barna Éva ET. AL, A táplálkozás egészségkönyve, Dr. Barna Éva, Vitaminok fejezet, Kossuth Kiadó, 2000.


Kategóriák: Vitalitás Bejegyezve: 2018-02-26

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Testépítő reggeli
Bejegyezve: 2018-06-20
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Edzés előtt fehérje
Bejegyezve: 2018-06-19
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Proteines zabkása
Bejegyezve: 2018-06-18
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Bogyós gyümölcsök az egészségünkért
Bejegyezve: 2018-06-15
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.