Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Fogyókúra tippek

Fogyókúra idején a lehető legnehezebb az étkezéseinket kontrollálni, hiszen ha hirtelen megváltoztatjuk étkezési szokásainkat, biztosan küzdeni fogunk az éhséggel. Viszont ha már éhesek leszünk, akkor mindaddig, míg nem szűnik ez a kellemetlen érzés a szükségesnél többet fogunk enni, amit pedig akár csak ha napi egyszer teszünk is meg, búcsút mondhatunk a diétánknak.

Íme néhány tipp, hogyan kontrolláljuk éhségünket.

1. Napi többszöri étkezés ajánlott

A cél az, hogy megismerjük magunkat, hiszen ha alaposan megfigyeljük, akkor lesznek a nap folyamán olyan periódusok, amikor hol éhesebbek vagyunk, hol kevésbé, a lényeg, hogy a túlzóan kellemetlen éhségérzetet érdemes elkerülnünk. Kinél hogyan működik ezt saját magunk kell kitapasztaljuk néhány óránként érdemes étkezni, nem sokat, hanem éppen annyit, amennyi megszűnteti éhség érzetünket.

2. Együnk kis adagokat

Ha a nap folyamán kis adagokban étkezünk elkerülhetjük azt, hogy túlságosan éhesek legyünk. Ha viszont kis adagokat eszünk többször, akkor elindulhat a fogyás. Érdemes étkezéseinkkor magas rosttartalmú ételeket választanunk, illetve kiegészítenünk ételünket, mint például teljes kiőrlésű gabonával, gyümölcsökkel, zöldségekkel, diófélékkel és babbal. A rostanyagok ugyanis hozzásegítenek ahhoz, hogy minél kisebb adagokat étkezve teltségérzetet okozzanak és megszűntessék az éhségérzetet. Felnőtteknek ajánlott napi rostmennyiség 25 és 38 gramm között van, melyre érdemes odafigyelni.

3. Együnk mielőtt éhesek lennénk

Ez egy jó módszer lehet arra, hogy az éhségérzetünket konrollálni tudjuk. Ugyanis onnantól kezdve, hogy az étel után el kezdünk vágyakozni, már az éhség érzet csökkentése érdekében könnyen többet eszünk annál, mint amennyire szükségünk lenne.

4. Igyunk minél több vizet

A dehidratáltság elkerülése az egyik célunk kell legyen, de mindamellett fontos lehet vizet fogyasztani étkezés közben is. Nem feltétlenül annak érdekében, hogy növeljük teltségérzetünket, hanem azért is, mert így könnyebben megérezzük mennyi étel elfogyasztása elegendő a számunkra, ezzel is elkerülve a túlzott táplálék bevitelt. Az ivóvíz mindemellett növeli az anyagcserét, s mindössze két pohár víz egyszerre történő elfogyasztása növeli a szervezet elégetett kalóriájának arányát és persze csökkenti az étvágyat, így kevesebb kalóriát viszünk be.

5. Csökkentett kalória az italokban és az ételekben

Érdemes kerülni a felesleges cukrot a túlzott kalória elkerülése miatt. Legelsőként az ízesített italok fogyasztását szükséges mellőzni, ugyanis gyors vérnyomás csökkenést eredményeznek, amit az éhség megújulása követ. Egészséges tipp például, hogy ha nincs otthon cukrozott üditőital, tej, gyümölcslé, helyette inkább a víz illetve a gyógyteák kerüljenek poharunkba.

Az ételekben is tanácsos elkerülni a cukrot, helyette inkább más ízesítőket érdemes alkalmazni, amelyek lehetnek akár a citrom, vagy a lime, melyek csökkentik az ételek glikémiás indexét, azaz lassabban metabolizálódik. Ezeknek az összetevőknek az alkalmazásával jóval hosszabb ideig érzhetjük magunkat jóllakottnak. Hasonlóan az ecet is jótékony hatást gyakorol, mint a citrusfélék és akár nagyszerű kiegészítői lehetnek a salátánknak is. Továbbá a fahéj is erős ízfokozó, mely szintén lelassítja az élelmiszer a gyomorból a belekbe történő átjutását, ráadásul segít megelőzni az étkezés utáni vágyat röviddel az előző étkezés után.

forrás:
www.livestrong.com
www.self.com
www.mindbodygreen.com


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-01-15

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.