Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Feketebab tápanyag és fehérje tartalma

A feketebab egészségügyi előnyei

A fekete bab kiváló rostforrás, mind oldható, mind oldhatatlan rostokban gazdag. A rostokban gazdag étrend pedig segít a testsúly karbantartásában és támogatja a súlycsökkenést, ami pedig előnyös a szívbetegségek és egyes rákos megbetegedések kockázatának csökkentésében is.

A kutatások kimutatták, hogy a gyorsan emésztett szénhidrátok, mint például a fehér rizs helyettesítése hüvelyesekkel javíthatják a cukorbetegek vércukorszintjét. Ezen kívül a magas rezisztens keményítő tartalmú élelmiszerek fogyasztása javíthatja az emésztőrendszert, elősegítheti az egészséges bélflóra kialakuilását, valamint az inzulin érzékenységet is javíthatja.

A fekete bab vitaminjai és ásványi anyagai

A fekete bab nagyon jó forrása a folsavnak, ráadásul a fekete bab mangán, magnézium és tiamin nagyon jó forrása, ezenkívül jó kálium és vas forrás is egyben. Ha vegetáriánus vagy, aki a babot vasalapanyagként használja, jó tudni, hogy a C-vitaminnal, például citrusfélékkel és paradicsommal együtt fogyasztva segít növelni a vas felszívódását.

További hasznos ásványi anyagai: kálcium, molibdén, foszfor, kálium, szelén, cink, nátrium, réz.

Ezenkívül számos vitamin is megtalálható benne: B1-, B2- B3-, B6-, B7- vitamin, A-vitamin, Béta-karotin.

Zsírok közül érdemes megemlíteni, hogy a fekete bab Omega-3 és Omega-6 zsírsavakat is tartalmaz.

A fekete babban megtalálható aminosavak:

Alanin, Arginin, Asparaginsav, Cisztein, Glutaminsav, Glicin, Hisztidin, Izoleucin, Leucin, Lizin, Metionin, Fenil-alanin, Prolin, Szerin, Treonin, Triptofán, Tirozin, Valin.

Néhány főzési tanács

A fekete babot, csakúgy mint a többi száraz babfélét főzés előtt be kell áztatni vízben. Az áztatás ugyanis lágyítja a babot, csökkenti a főzési időt, ezenkívül az áztatás segít eltávolítani néhány olyan anyagot, amelyek emésztési problémákat okozhatnak, mint például felszívódási nehézség és a gázképződés. Az áztatott vizet főzés előtt le kell önteni.

Bár a konzerv babok felhasználása kényelmesnek tűnik, mégis érdemes a tápanyag tartalmát figyelembe venni, ugyanis a száraz bab jóval értékesebb és akár 50%-al több rostot és fehérjét tartalmaz, mint a kozerv változat. Mindamellett a konzerv babokat nátriummal tartósítják, így érdemes azt felhasználása előtt alaposan leöblíteni, ha mégis a tartósított változatnál maradnánk.

Szerencsére a fekete bab rendkívül sokféle módon felhasználható a konyhában, így hozzáadhatjuk süteményekhez, például browniekhoz, kenyerekhez is, de szendvicsek, saláták, pörköltek és levesek elkészítéséhez is kiválóan alkalmas. Felhasználásával pedig biztosítjuk szervezetünk számára az egészséges plusz fehérjét és rostokat.

forrás:
www.verywell.com
www.livestrong.com
www.whfoods.com
www.medicalnewstoday.com
www.eatthismuch.com


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-02-27

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Testépítő reggeli
Bejegyezve: 2018-06-20
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Edzés előtt fehérje
Bejegyezve: 2018-06-19
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Proteines zabkása
Bejegyezve: 2018-06-18
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Bogyós gyümölcsök az egészségünkért
Bejegyezve: 2018-06-15
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.