Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Fehérje shake mire jó?

Mire jó a fehérje shake és egyáltalán szükségünk van rá?- hangzik el a kérdés gyakran azoktól, akik életmódváltáson törik a fejüket és a rendszeres testmozgást kívánják mindennapjaik részévé tenni.

Mindenkinek szüksége van a fehérjére

Természetesen mindenkinek szüksége van fehérjére napi szinten. Átlagos embernek a napi 45-56 g fehérje szükséglete kielégíthető fehérjében gazdag táplálkozással, viszont azok, akik az átlagos életmódtól eltérően többet mozognak, azok számára szükséges a több szénhidrát, illetve a több fehérje is.

A különböző fehérje porok más- más hatással rendelkeznek, így eredeti célunknak megfelelően, legyen az súlyvesztés, izomépítés, vagy erőnléti edzés a fehérje porokat ennek figyelemben tartásával érdemes kiválasztani.

A protein shakeket elsősorban olyan sportolók használják tehát, akik edzésük után táplálékot igényelnek, vagy az edzés előtt szükségük van többlet energiára.

A fehérje sahakek a fehérje tartalmukban különböznek, de mindegyik tartalmaz szénhidrátot és egy kis zsírt, ezenkívül különféle ízek állnak a sportolók rendelkezésére por alakban vagy kész italok formájában.

Kinek milyen fehérje shake ajánlott?

Testépítők általában olyan italokat fogyasztanak, amelyekben több fehérje található. Atlétikai sportolók pedig több szénhidrátot igényelnek az edzések után.

Ha az a célunk az edzéssel, hogy testzsírt veszítsünk, akkor érdemes olyan fehérje shaket inni, amiben főleg fehérje található meg és kevesebb szénhidrátot és csak egy kevés zsírt tartalmaz. A testzsír csökkentéshez ajánlott olyan protein port választani, ami legalább 50%-ban fehérjét tartalmaz.

Bár a legjobb, ha fehérjét az étrenddel visszük be, de a tejsavó és a kazein kombinációjának kiegészítése jó választás, ha jól toleráljuk a tejet, mert mindkettő tejből származik.

A szójafehérje egy másik lehetőség a fehérje bevitelre, mely egy növényi fehérje, így vegánok is fogyaszthatják. Olyan hatékony, mint a legtöbb állati eredetű fehérje, továbbá a szója gazdag különféle tápanyagokban is.

forrás:
draxe.com
www.webmd.com


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2018-04-05

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Triptofán
Bejegyezve: 2018-04-26
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Valin
Bejegyezve: 2018-04-25
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A glükóz szerepe a szervezetben
Bejegyezve: 2018-04-24
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A tej, mint fehérjeforrás
Bejegyezve: 2018-04-23
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.