Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Fehérje diéta hatásai

A fehérje diéta lényege, hogy a fehérjét nagyobb mennyiségben juttatjuk be a szervezetbe, háttérbe szorítva a szénhidrátot és a zsírokat. Természetesen nem teljesen megvonva az említett tápanyagokat és kiemelt figyelmet fordítva a rostokra mely egészségünk megőrzése szempontjából ebben az esetben is kiemelten fontos.

A fehérje hatása a testsúlycsökkenésre

A kutatások szerint a fehérjebevitel növelése hatással lehet az étvágyára, az anyagcserére, a testsúlyra és a testösszetételre. De vajon miként valósul ez meg és mi a biztosíték arra, hogy ez mindenkinél hasonlóképpen működik?

A nagyobb fehérjebevitel növelheti az elégetett kalóriák számát

A fehérjék emésztése mintegy 20-35% -kal növeli az anyagcsere sebességét, szemben a szénhidrátok vagy zsírok emésztéséhez szükséges 5-15% -os növekedéssel.

Számos tanulmány kimutatta, hogy amikor az emberek magas fehérjetartalmú diéta szerint étkeznek, több kalóriát égetnek el étkezés után pár órán keresztül. Ennek bizonyítéka egy 10 egészséges fiatal nőn történő tanulmány, mely szerint egy napos magas fehérjetartalmú diéta szerinti étkezést követően kétszer akkora hatással bírt az anyagcserére, mint a magas szénhidrát tartalmú táplálkozás.

Fogyás és testösszetétel

Számos kiváló minőségű vizsgálat kimutatta, hogy a fokozott fehérjefelvétel elősegíti a testsúly csökkenést és a zsírégetést. Nem is meglepő, hiszen a fehérje képes az étvágyat elnyomni, valamint elősegíti a teltségérzetet és növeli az anyagcserét.

Általában a kalóriabevitel csökkentésével az anyagcsere lelassul, ami részben az izomvesztésnek köszönhető. A kutatások azonban azt sugallják, hogy a magasabb fehérjebevitel megvéd az izomvesztéstől és mindezek mellett a magas fehérjebevitel nem csak segíthet megépíteni az izmot, de védelmet nyújt a csontok számára, valamint javítja a sebgyógyulást is.

Ezek mellett pedig további érvek szólnak a fehérje diéta mellett, mely szerint az idősebb korosztályú férfiak és nők körében csökkenti az izomveszteséget.

A legjobb fehérjeforrások fehérje diétához

Érdemes olyan fehérjetartalmú forrásokat választani étrendünkbe, amelyek tápanyagban gazdagok és alacsonyak telített zsírban és kalóriákban, mint például:

  • sovány húsok
  • tenger gyümölcsei
  • bab
  • szója
  • alacsony zsírtartalmú tejtermékek
  • tojás
  • diófélék és magvak

A legalább 25-30 gramm fehérje fogyasztása minden étkezés közben ajánlott a fehérje diéta esetén, ugyanis kutatások kimutatták, hogy az étkezés során legalább 25 gramm fehérje fogyasztása elősegítheti a testsúlycsökkenést, az izmok fenntartását és a jobb egészségi állapotot. A étrendünk összeállításakor továbbá érdemes figyelni arra, hogy az tartalmazza mind az állati, mind a növényi fehérjéket, hiszen mindkét fajta táplálék hozzájárul ahhoz, hogy a étrendünk egészséges legyen.

Fehérje diéta és napi ajánlott beviteli értékek

Összességében tehát a magas fehérjetartalmú diéták képesek csökkenteni az éhséget, növelni a teltségérzetet és az anyagcsere sebességét, aminek köszönhetően csökken testtömegünk, továbbá megvédi az izmot, így javítja a testösszetételt.

A napi ajánlott fehérjebevitel 0,8/ ttkg mely egy egészséges minimális szint, s hogy a fehérje által elérni kívánt hatások érvényesülni tudjanak ez akár az 1,2-1,6 g/ttkg közötti beviteli értékek szerinti táplálkozásra növelhető annak érdekében, hogy elősegítsük a zsírégetést és megvédjük szervezetünket az izomtömeg elvesztésétől, valamint hatása legyen a fogyásra.

forrás:
www.webmd.com
www.healthline.com


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-05-02

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.