Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Fehérje Diéta

Fehérje Diéta

A fehérje diéta megértéséhez érdemes tisztában lennünk a szervezet számára fontos három összetevő hatásaival. A zsír energiát biztosít, a szénhidrát túlzott fogyasztása hízlal (a felesleges szénhidrát zsírsavvá alakul és a zsírsejtekben raktározódik el), valamint a fehérje, mely a glukagon előállításában játszik szerepet elégeti a testzsírt. A fehérje diéta lényege tehát, hogy kiürítsük szervezetünk szénhidrát raktárát és növeljük a fehérje mennyiségét, így rövid időn belül a szervezet átáll a zsírégetésre.

Természetesen a fehérje diéta esetében is fontos megértenünk, hogy nem drasztikus elvonásokat kell értelmezni, hanem ezeknek a tápanyagoknak az egyensúlyára kell odafigyelnünk, így a fehérje, mint forrás úgy állati eredetű és növényi eredetű is legyen. A fehérje diéta során annak természetes formában történő fogyasztása közben előnyben kell részesíteni az olyan fehérjetartalmú élelmiszereket, melyek tápanyagokban gazdagok és alacsonyabbak a telített zsírban és kalóriában. Ezek a következőek lehetnek (1):

  • Sovány húsok
  • Tenger gyümölcsei
  • Bab
  • Szója
  • Alacsony zsírtartalmú tejtermékek
  • Tojás
  • Diófélék és magvak

További érdekesség a fehérje diétát fontolgatók számára, hogy tanulmányok szerint körülbelül egy napi bab, csicseriborsó, lencse vagy borsó adagja súlycsökkenést eredményezhet. A Harvard School of Public Health kutatói 120 ezer férfi és nő étrendjét és életmódbeli szokásait követték 20 éven keresztül és megfigyelték, hogy akik több vörös húst fogyasztottak hajlamosabbak voltak a súlytöbbletre, míg azoknál, akik előnyben részesítették a dióféléket étrendjükben, súlycsökkenést figyeltek meg. (2)

forrás(1):www.webmd.com/diet/guide/high-protein-diet-weight-loss
forrás(2): www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/what-should-you-eat/protein/


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2017-04-29

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Kalcium (Ca)
Bejegyezve: 2017-09-11
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Céklás fehérje turmix edzés után
Bejegyezve: 2017-08-21
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A szója, mint fehérje forrás
Bejegyezve: 2017-08-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Vegán banánkenyér
Bejegyezve: 2017-07-28
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.