Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Esszenciális aminosavak

Az esszenciális aminosavak a szervezet számára kiemelten fontosak, mivel ezeket nem képes előállítani, szintetizálni, így táplálék útján kell biztosítani számára a megfelelő mennyiséget.

Az emberi szervezet számára 9 aminosav esszenciális:

  • valin
  • leucin
  • izoleucin
  • fenilalanin
  • triptofán
  • metionin
  • treonin
  • lizin
  • hisztidin

Vannak olyan aminosavak, amelyek bár nem esszenciálisak, mégis egyes élethelyzetekben, így gyerekeknél, időseknél előfordulhat beviteli szükséglete, ilyen a cisztein, a tirozin, és az arginin.

forrás:
(1)szerves.science.unideb.hu/wp-content/uploads/2015/06/002-Aminosavak-peptidek-feh%C3%A9rj%C3%A9k.pdf
(2)www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/2011_0001_521_Elelmiszer_kemia/ch03.html


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2017-11-22

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Nők és az izomnövelés
Bejegyezve: 2018-02-16
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Magas fehérje tartalmú brokkoli leves
Bejegyezve: 2018-02-15
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Brokkoli az egészséges étrendben
Bejegyezve: 2018-02-14
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id B1-vitamin (tiamin)
Bejegyezve: 2018-02-13
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.