Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Egyél banánt edzés előtt!

A banán igen gazdag szénhidrátokban, amelyek kiválóan biztosítják az energiát az edzéshez. De a banán kálium tartalma miatt is hasznos, ugyanis ez az ásványi anyag nagy segítséget nyújt az izom és az ideg egészséges működéséhez.

Sportolás előtt egyél egy banánt!
Miért is jobb egy természetes formában bevitt táplálék az edzés előtt? Miért jó ha nem azonnal a sport italokhoz nyúlunk? A banán egyszerűen tökéletes választás, hiszen nem csak magas a szénhidrát tartalma, de vitaminokban és ásványi anyagokban is gazdag. A banán további előnye, hogy inzulin termelésre ösztönzi a szervezetet, amely elősegíti, hogy triptofan nevű aminosav eljusson az agyba és ott szeritonná alakuljon át.

Tapasztalatok alapján sokkal energikusabbak és sokkal gyorsabban regenerálódnak, jobban tudnak koncentrálni azok, akik banánt esznek edzés előtt, mint azok, akik csak vizet fogyasztanak.

A legjobb, ha az edzés előtt egy órával fogyasztunk el egy banánt, hiszen ekkor hasznosulnak alkotóelemei a leghatékonyabban.

A banán hasznos alkotóelemeket tartalmaz
A banánban a szénhidrátok keményítő, szőlőcukor és gyümölcscukor formájában is megtalálhatóak. Ballasztanyagai előnyösek a szénhidrát anyagcserére, valamint a banán lassú és hosszan tartó energiát nyújt az edzés ideje alatt. A fehérje tartalma nem túl magas, viszont káliumban, magnéziumban, kálciumban és B-vitaminban gazdag.

Sportolók számára szinte nélkülözhetetlen, hogy banánt fogyasszanak, ugyanis az egyik legkiválóbb kálium és magnézium pótlására alkalmas gyümölcs.

forrás:
(1)Dr. Siegfried Schlett, A 100 legfontosabb élelmiszer, Striker Judit fordításában, M-érték Kiadó Kft., Budapest, 2008.
(2)www.buzzfeed.com/robfranklin/eat-more-maca?utm_term=.aqdYYx0Ro#.tsKYYxL7E
(3)www.shape.com/fitness/tips/why-you-should-eat-banana-your-next-workout
(4)www.news-medical.net/health/What-is-Dopamine.aspx
(5)healthyeating.sfgate.com/benefit-eating-banana-sports-2447.html


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-04-02

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Triptofán
Bejegyezve: 2018-04-26
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Valin
Bejegyezve: 2018-04-25
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A glükóz szerepe a szervezetben
Bejegyezve: 2018-04-24
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A tej, mint fehérjeforrás
Bejegyezve: 2018-04-23
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.