Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Edzés utáni szénhidrát jelentőssége

Miután a befejeződött a munka az edzőteremben, a regeneráció az, ami az első számú prioritássá válik. Ezért kell gondolkodnunk az edzés utáni helyes étkezésről.

A szénhidrát szerepe az edzés utáni étkezésben

A nem kielégítő szénhidrát bevitel fáradtsághoz, levertséghez, gyengeséghez, szédüléshez, csökkent fizikai teljesítményhez és koncentrálási nehézséghez vezethet. Ezért a szénhidrátok edzés után történő pótlása nélkülözhetetlen az izom- és a testszövet helyreállításához és a hosszan tartó kimerültség megelőzéséhez.

A szénhidrátok segítenek feltölteni a kimerült glikogén tárolókat az izmokban edzés után, amely lehetővé teszi, hogy egy-két nap alatt visszatérjünk az edzéshez, megnövekedett energiával. Ezenkívül a megfelelő szénhidrátfelvétel elengedhetetlen ahhoz, hogy segítsen elkerülni a fehérje üzemanyagként történő felhasználását, lehetővé téve ezáltal az elsődleges szerepet, mely az izom növekedése és helyreállítása.

Melyek a legjobb szénhidráttartalmú táplálékok edzés után?

A jó szénhidrát az edzés utáni étkezés esetében három követelményen alapszik:

  1. Alacsony fruktóz
  2. Nagy a glükóz
  3. Magas inzulin index

A magas fruktóz vagy magas zsírtartalmú ételek nem alkalmasak az edzések utáni étkezéshez. A fruktóz ugyanis általában gátolja a máj glikogén feltöltését az izom glikogénraktárak rovására. Természetesen a máj glikogénja is fontos, de az edzés után a hangsúly az izomglikogén szintek helyreállításán van.

A szénhidrátok növelik az inzulin szintjét. Ha szénhidrátot eszünk - amely cukrokra bomlik - a hasnyálmirigy inzulint termel. Az inzulinszekréció pedig elősegíti a glikogénszintézist, jobban stimulálódik, ha a szénhidrátot és a fehérjét egyszerre fogyasztjuk, ezért a legjobb izomregeneráció elérése érdekében érdemes a szénhidrátot gyorsan emészthető fehérjével, mint például tejsavóproteinnel fogyasztani.

A glikogén tárolók újjáépítéséhez szükséges szénhidrát fogyasztása azok számára fontos leginkább, akik gyakran edzenek, például kétszer ugyanazon a napon. Ha 1 vagy 2 nap pihenőidő van az edzések között, akkor ez kevésbé lehet fontos.

forrás:
www.healthline.com
www.livestrong.com
www.quickanddirtytips.com


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2017-11-27

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.