Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Edzés előtt fehérje

A tojásból és halból származó fehérje jellemzően gyorsabban emészthető, mint a marha-, a pulyka- vagy a csirkehús, amelyek egyébként szintén ideálisak edzés előtti étkezéshez. A proteintartalmú turmixok ugyancsak kiváló forrást jelentenek az edzés előtti fehérje pótlására, s mivel az edzés előtt többnyire kevés idő áll a rendelkezésre, hogy magunkhoz vegyük a szükséges fehérje mennyiséget, leginkább a tejsavó az, amely a gyors emészthetősége miatt leginkább alkalmas fehérje pótlásra.

Tejsavó fehérje
A tejsavó fehérje a leggyorsabban felszívódó fehérje, mely por formában található meg a piacon, így ez a legnépszerűbb edzés előtti fehérjeforrás a fitnesziparban. A tejsavó fehérje a sajttermelés mellékterméke és étrendkiegészítésként kerül a forgalomba. Általában a tejsavó fehérjét vízzel vagy tejjel keverik és edzés előtt, alatt vagy után fogyasztják.

Bár ez a megoldás azonnali fogyasztást tesz lehetővé, mégis fontos megjegyezni, hogy hiányoznak belőle fontos vitaminok és ásványi anyagok, amelyeket más természetes fehérjeforrások tartalmaznak, így a tojás, a marhahús, vagy a hüvelyesek egészségesebb megoldást jelentenek az edzés előtti fehérje bevitel szempontjából.

Tojás
A tojások körülbelül 5-6 g fehérjét tartalmaznak, mind a kilenc esszenciális aminosav megtalálható bennük és ráadásul könnyen emészthetőek. Emellett a tojások szintén kiváló forrást jelentenek a kén, a kolin, a biotin és a B-12 vitamin számára. Ezek pedig mind szükségesek ahhoz, hogy a testünk egészségesen működjön.

Hal
A hal a fehérje gyors felszívódásának egy másik természetes módja. Kiváló minőségű fehérje mellett a hal omega-3 zsírsavakat is kínál, amelyek segítenek a fáradtság leküzdésében és a vérkeringés javításában. A halak is kitűnő fehérje források tehát anélkül, hogy túl sok kalóriát tartalmaznának.

Akkor mit is egyek?
Ez attól függ, hogy mikor történik az edzés az étkezéshez képest. Ha az étkezés és az edzés között 1-2 óra van, akkor csirke vagy sovány pulyka fogyasztása javasolt, de ha túl közel van az étkezéshez az edzés, akkor inkább a gyorsan emészthetőek közül kell választanunk, így ebben az esetben a tejsavó fehérje turmix, a tojás vagy néhány szelet hal az ideális.

forrás:
www.livestrong.com


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2018-06-19

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.