Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
A datolya, mint szénhidrát forrás

A szénhidrátok az alapvető makronutriensek, a szervezet fő energiaforrásai. A táplálkozási szakértők ajánlása szerint a napi 2 000 kalória átlagos kalóriatartalmat figyelembe véve egy közepesen aktív felnőtt esetében a szénhidrátokra vonatkozó ajánlás 225 és 325 gramm közötti. A datolya ezért is olyan kedvelt gyümölcs, hiszen természetesen bővelkedik szénhidrátokban és remek ételek és italok alapanyaga, de az alacsony zsírtartalmú ételeknél is közkedvelt felhasználása.

Datolya tápanyag tartalma

A datolya rendkívül sokféle módon felhasználható gyümölcs és magas cukortartalmának (különösen az aszaltnak) köszönhetően remek energiaforrás. 100 g datolya körülbelül 297 kcal-t tartalmaz, melyből körülbelül, a datolya fajtájától függően 75-100 g szénhidrátot tartalmaz.

Érdemes szem előtt tartani, hogy mennyi datolyát is fogyasztunk ugyanis nagyobb adagokat fogyasztva belőle, bár igen könnyű ezekből az édes gyümölcsökből többet is enni, mégis idővel súlygyarapodáshoz vezethet falánkságunk. Mindazonáltal zsírmentes élelmiszerek, így jó alternatívát kínálnak a napi zsírbevitelek korlátozása esetében. Mint a legtöbb gyümölcs a datolya sem a legjobb fehérjeforrás, ugyanis 100 g datolyában körülbelül 2 g fehérje található.

A kálium egyik természetes forrása

A szervezetnek szüksége van káliumra, ugyanis lényeges ásványi anyag, mely hozzájárul a normál testnövekedéshez, a fehérjék felhasználásához és izomépítéshez, a szénhidrátok metabolizálásához és a savbázis egyensúly szabályozásához. A káliumra vonatkozó RDI napi 4700 mg felnőtteknél, mely ajánlásból kiindulva 175 g datolya elfogyasztásával körülbelül a kálium napi 20 %-át fedezhetjük.

Diétás rostot tartalmaz

A diétás rost, vagy más néven élelmi rost a növények részei és alapvetően fontosak az egészséges táplálkozáshoz. Érdekesség képen a táplálkozási címkéken általában a szénhidrát szakaszban van ez az információ feltűntetve. A rostok közül az oldható rostot találjuk meg a datolyában. Ajánlások szerint nőknek naponta 22-28 g-ot, a férfiaknak pedig 28-34 g-ot ajánlott fogyasztaniuk belőle. A 100 g datolya viszonyítás képen 7 g diétás rostot tartalmaz, ezért érdemes fogyasztani belőle.

Medjool Király datolya

Az Amerikai Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériuma Tápanyagadatbázisának adatai szerint egy Medjool datolya 66 kcal-t, 0,443 g zsírt, 17,99 g szénhidrátot és 1,6 g diétás rostot tartalmaz. A szénhidrátok 0,13 g szacharózra, 8,08 g glükózra, 7,67 g fruktózra és 0,07 g maltózra bonthatók. Ezek a datolyák kalciumot, B-vitaminokat, A-vitamint, K-vitamint és luteint is tartalmaznak, mely tápanyagok nagyszerűen támogatják egészségünket.

forrás:
www.livestrong.com
foodfacts.mercola.com


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-04-04

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.