Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Burgonya

A burgonya a hétköznapokban is könnyen elkészíthető élelmiszer. Főzhetjük, süthetjük, pürésíthetjük, tölthetjük és még salátának is megfelelő - egyszóval bármit is készítünk belőle, egy nagyszerű tápanyagforrást jelent a számunkra. A különböző elkészítési módok során bár más-más tápanyag- és vitaminmennyiség marad benne, a technikák variálhatóságának köszönhetően nem tudjuk megunni.

Magas telítőértéke miatt gyakran alkalmazott táplálék a diéta során. A héjában sült illetve főtt burgonya nagyszerű rostforrás, mely emésztésünket támogatja.

Nézzük meg milyen tápanyagot, vitamint és ásványi anyagot tartalmaz 100 g burgonya a Debreceni Egyetem Orvos- és Egészségtudományi Centrum Tápanyagtáblázata alapján:

Burgonya tápanyag tartalma


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2017-05-12

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Kalcium (Ca)
Bejegyezve: 2017-09-11
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Céklás fehérje turmix edzés után
Bejegyezve: 2017-08-21
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A szója, mint fehérje forrás
Bejegyezve: 2017-08-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Vegán banánkenyér
Bejegyezve: 2017-07-28
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.